نتايج تحقيقات ده ساله بر روي بيش از يکصد هزار نفر در آمريکا نشان مي دهد مصرف روزانه آسپيرين ممکن است به پيشگيري از ابتلا به سرطان کمک کند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ نتايج تحقيقات ده ساله بر روي بيش از يکصد هزار نفر در آمريکا نشان مي دهد مصرف روزانه آسپيرين ممکن است به پيشگيري از ابتلا به سرطان کمک کند ولي به نظر مي رسد تاثير مصرف اين دارو در مقايسه با آنچه پيشتر تصور آن مي رفت  ، به مراتب کمتر باشد .

مايکل تان از پژوهشگران انجمن سرطان آمريکا و يکي از دست اندرکاران اين تحقيق اعلام کرد يافته هاي جديد درباره تاثير احتمالي مصرف آسپيرين در پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان ها ، به واقع دلگرم کننده است ولي هنوز کارهاي بيشتري بايد صورت گيرد .

بر اساس دستور العمل هاي پزشکي و بهداشتي در آمريکا همواره  به افراد توصيه مي شود به منظور پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي ، يا اگر سابقه حملات قلبي دارند ،  به ميزان کم آسپيرين مصرف کنند . در هر حال اينکه توصيه هاي مصرف آسپيرين به پيشگيري از سرطان تعميم داده شود ، هنوز قطعي نشده است .

در اوايل سال 2012 تجزيه و تحليل داده هاي يک تحقيقات باليني قبلي بر روي بيش از يکصد هزار زن و مرد بالاي شصت سال که همگي غير سيگاري بودند ، نشان داد آمار مرگ و مير بر اثر سرطان در ميان افرادي که آسپيرين مصرف مي کردند در مقايسه با ديگر افراد که تحت اين درمان نبودند ، حدود سي و هفت درصد کمتر است.

تاثير مصرف آسپيرين در سرطان هاي دستگاه گوارش مانند سرطان روده و سرطان معده بيشتر براورد مي شود . با اين حال پزشکان درباره عوارض مصرف بيش از اندازه آسپيرين مانند خونريزي هاي جدي معده هشدار مي دهند./ح
برچسب ها: سرطان ، آسپرین ، تحقیقات ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار