سرمربي تيم ملي تكواندو نوجوانان در واكنش به عملكرد تيم ملي در المپيك گفت: كادر فني تيم ملي بايد با شركت دادن تكواندو كاران در مسابقات قبل از المپيك ريسك آسيب را مي پذيرفت.

محمد رضا زوار در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: هميشه يك قهرمان نبايد برنده باشد و نتيجه گرفتن يوسف كرمي در المپيك لندن هم يك اتفاق براي اين ورزشكار بود انتظارات از كرمي بالا بود ومردم توقع داشتند خوش رنگ ترين مدال نصيب وي شود كه متاسفانه وي نتوانست صاحب مدالي از المپيك شود.
 وي افزود:  فكر مي كنم تكواندو كاران المپيكي براي حضور در ميدان لندي از كوران مسابقات دور بودند آنها درانتخابي و مسابقات مختلف بايد شركت مي كردند و كادر فني تيم ملي بهر حال بايد ريسك آسيب بازيكنان را مي پذيرفت اما احتياط كرد.
 وي تصريح كرد:  فشاري روي بازيكنان براي مسابقه دادن در تمرينات وجود نداشت و اين موضوع يكي از عوامل عملكرد ضعيف تيم ملي بود كرمي پس از باخت در بازي اول نبايد در مسابقه دومش بازنده مي شد وي تاكتيك خاصي براي بازي نداشت و تكنيك خود را نيز تغيير نداد كه بايد مربيان روش مسابقه وي را طراحي مي كردند.
 زوار در مورد تغييرات در كادر فني تيم ملي تكواندو و قبل از بازي هاي المپيك و تائيد آن روي نتايج تيم ملي گفت:  هر كاري روندي دارد و اگر  قرار است از ابتدا كاري را شروع كنيم بايد منتظر نتايج آن در دراز مدت باشيم اين اتفاق در كشتي فرنگي هم اتفاق افتاد با اينكه عسگري مدال المپيك داشته اما شناخت کافی در این مدت از المپیک کسب نکرد. از تجربه مهماندوست به راحتی گذشتند واین موضوع حتما روی عمل کرد تیم ملی تأثیر داشته است.

وی در خصوص کسب مدال نقره باقری معتمد افزود: باقری معتمد بازی های خوبی به نمایش نگذاشت و با دعای مردم به مدال نقره رسید وی در حد انتظار ظاهر نشد درمجموع از نظر آمادگی تیم ملی ضعیف بود.

وی درخصوص انتخاب فریبز عسگری سرمربی تیم ملی در بازی های المپیک گفت: درمورد انتخاب عسگری اظهار نظر نمی کنم. حتما فاکتورهایی لازم فدراسیون برای انتخاب سر مربی تیم ملی تکواندو را داشته زیرا مردم ایران عملکرد محور نیستند و کسب مدال برای آنها مهم است، در صورتیکه رسیدن به مدال نقره هم نتیجه بدی نیست.

زوار خاطرنشان کرد: سوسن حاجی پور بانوی المپیکی تکواندو هم علی رغم باخت مقابل حریفش بازی خوبی به نمایش گذاشت ودر راند طلایی شکست خورد و از کرمی هم با تجربه اي که داشت انتظار داشتیم حداقل با حداقل اختلاف بازنده نشود ودر این مورد کادرفنی باید پاسخگو باشد.

وي تصريح کرد: درکنار تیم ملی نبودم و نمی توانم قضاوت درستی داشته باشم اما از این نتیجه متأسفم من در تیم ملی نوجوانان با اکثر تکواندو کاران کار کرده ام و از شرایط آنها مطلع هستم که یکی از آنها هم محمدباقری معتمد است. /ق

برچسب ها: تکواندو ، تیم ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.