امروز كشورها به اسم حقوق بشر اشغال شده اند در صورتي كه مجامع بين‌المللي در مقابل فجايع ميانمار سكوت كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌ عصر ديروز مراسم اختتاميه بخش "قرآن و فرهنگ ملل" با حضور مصطفي افضلي نماينده‌ي اردبيل و لاله افتخاري نماينده تهران برگزار شد.
دراين مراسم لاله افتخاري نماينده مجلس گفت: در دنياي امروز كشورها به اسم حمايت از حقوق بشر اشغال مي‌شوند در صورتي كه مجامع بين‌المللي در مقابل فجايع رخ داده در ميانمار سكوت كرده‌اند.
وي افزود: اگر با قرآن آشنايي صورت بگيرد و مردم دنيا بيدار شوند كل دنيا از فشار ظلم و تبعيض نجات پيدا مي كند.
افتخاري تصريح كرد: ما در مجلس در بخش فعاليت‌هاي حوزوي و چه در بخش فعاليت قرآن و عترت و فعاليت‌هاي بصيرت بخش از هيچ حمايتي دريغ نمي‌كنيم.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي دبير و جانشين بخش قرآن و فرهنگ ملل گفت: راه‌اندازي بخش قرآن و فرهنگ ملل از يك ماه قبل از ماه مبارك رمضان مشخص شد و در اين مدت فرآيند فشرده‌اي براي افتتاح آن طي شد.
وي در خصوص هدف برگزاري اين بخش گفت: عمده هدف برگزاري بخش قرآن و فرهنگ ملل تبادل تجربيات و تبادل فرهنگي بين ملت‌هاي مسلمان است.
محمدي تصريح كرد: در طي يك ماه برگزاري نمايشگاه نمايندگان مجلس و برخي از وزراء از اين بخش بازديد ويژه‌اي داشته‌اند.
در ادامه‌ي اين مراسم مصطفي افضلي نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين مطلب كه قرآن 4 وجه دارد، گفت: وجه لفظي كه مربوط به قرائت قرآن است وجه كتابت قرآن، وجه معنوي و وجه عيني از وجوه شناخت قرآن است.
در پايان اين مراسم از محمد جارا نماينده مسلمانان سالح عاج و سيد عي زين‌العابدين نماينده مسلمانان اندونزي تجليل به عمل آمد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار