همزمان با هفته دولت نخستین دستگاه جدید تفکیک گر سیار نفت با ظرفیت بالا که به دست متخصصان شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در مناطق نفت خیز جنوب ساخته شده، رونمایی می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: ساخت دستگاه تفکیک گر سیار نفت موسوم به ( MOS ) با هدف جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی هنگام تعمیر چاه ها از سال قبل آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایان کار قرار دارد.
محسن دهانزاده اظهار کرد: همه تجهیزات لازم برای ساخت این دستگاه از انبارهای مازاد کالا در سطح شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، تامین شده است.

وی افزود: ساخت این دستگاه با توجه به در دسترس بودن تجهیزات 400 میلیون ریال هزینه داشته در حالی برای تولید آن در بخش خصوصی باید هزینه بسیار بالایی پرداخت می شد.

دهانزاده درباره تفاوتهای دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) با دستگاه تفکیک گر سیار نفت ( MOS ) اظهار کرد: دستگاه فرآورش سیار نفت بیش 13 سال است که در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون مورد استفاده قرار می گیرد و این دو دستگاه از نظر کارکرد وجوه تشابهی دارند اما دستگاه فرآورش سیار به نوعی یک کارخانه بهره برداری متحرک است و توانایی های متعددی دارد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، ظرفیت اسمی دستگاه تفکیک گر سیار را هشت هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این دستگاه به لحاظ ظرفیت از دستگاه های مشابه که در سالهای اخیر در شرکتهای بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ساخته شده، بزرگتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کار ساخت مخزن اصلی این دستگاه به پایان رسیده و در مرحله آزمایش قرار دارد، افزود: طراحی و ساخت دستگاه با مشارکت اداره های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، بازرسی فنی و خوردگی فلزات، مهندسی بهره برداری، نگهداری و تعمیرات خطوط لوله و ترابری شرکت بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.