عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي گفت: برگزاري اجلاس عدم تعهد نشانه شكست سياست به انزوا كشاندن جمهوري اسلامي است.

محمد رضا خباز در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اجلاس عدم تعهد گفت: در دنيا دو قطب شرق و غرب شكل گرفته بود شوروي نمايند قطب شرق و آمريکا هم سركرده قطب غرب بود.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي ادامه داد: كشورهايي كه مايل نبودند در اين دو بلوك تعهد بپذيرند مجموعه‌اي تحت عنوان كشورهاي عدم تعهد را ايجاد كردند.

وي جايگاه كشورهاي عدم تعهد در تعيين معادلات سياسي را بسيار مهم دانست و افزود: كشورهاي عدم تعهد موجب شدند تا حدودي قدرت بلوك غرب و شرق تعديل شود و برخي فشارهايي كه از سوي بلوک غرب و شرق بر كشورهاي كوچك تحميل شد تا حدي کاهش يابد.

خباز گفت: جمهوري‌اسلامي ايران كه با شعار نه شرقي نه غربي كار خود را آغاز كرد در گروه عدم تعهد حضور يافت.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي تصريح كرد: برگزاري اجلاس عدم تعهد نشانه شكست سياست به انزوا كشاندن جمهوري اسلامي است.

وي ادامه داد: استكبار جهاني در طول انقلاب هميشه سعي داشته كه ايران را به گوشه رينگ ببرد اما در اجراي اين سياست خود ناكام مانده و اجلاس عدم تعهد نشان داد که ايران در ميان کشورهاي جهان نفوذ دارد.

خباز با اشاره به ايستادگي ايران در برابر غرب و دفاع از حقوق مظلومان اظهار داشت: موفقيت جمهوري‌اسلامي در برگزاري اجلاس عدم تعهد موجب شد تا حناي استكبار ديگر رنگي نداشته باشد و سياستهاي ظالمانه آنان به نتيجه نرسد.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي حضور 120 كشور در تهران را نشانه اقتدار ايران دانست و افزود: بايد كشورهاي عدم تعهد در راستاي برداشتن فشارهاي ظالمانه استكبار از کشورهاي مظلوم با يكديگر متحد باشند.

وي تصريح كرد: هر چه برنامه‌ها و اهداف اجلاس روشن‌تر و منظم‌تر باشد مسلما نتايج خوبي را براي كشورمان به دست خواهد آورد.

خباز برگزاري اجلاس عدم تعهد در ايران را ارزشمند و داراي آثار مثبتي بيان كرد و گفت: جمهوري‌اسلامي ايران بايد پرچم‌داري دفاع از مظلومين را در اين اجلاس پر رنگ‌تر كند و نشان داده که برخلاف كشورهايي همچون عربستان كه فقط به فكر منافع خود هستند، به فکر منفعت جهان اسلام است.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اشاره به روز قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين، اظهار داشت: دنيا جمهوري‌اسلامي را با نام دفاع از حقوق بشر مي‌شناسد و روز قدس هم براي دفاع از مظلومين جهان به ويژه فلسطينيان است.

وي گفت: ظرف سي سال گذشته جمهوري‌اسلامي در حد توان خود در مقابل جبهه ظلم ايستاده است و بايد از قدرت كشورهاي غير متعهد براي احقاق حقوق مظلومين استفاده كنيم.

خباز با اشاره به اينكه بايد در اين اجلاس به جهان نشان دهيم كه سازمان‌هاي بين المللي ابزار دست استكبار شده اند، گفت: اجلاس عدم تعهد فرصت مناسبي است تا چهره واقعي سازمان‌هاي بين المللي را افشا كنيم.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطر نشان كرد: شوراي امنيت بعد از جنگ جهاني دوم براي جلوگيري از جنگ شكل گرفت اما متاسفانه امروز اين سازمان خودش مصوبه مي‌دهد تا به كشورها حمله کنند لذا بايد در اجلاس عدم تعهد حقايق را براي جهان روشن كنيم.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: خباز ، اجلاس ، استکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار