كساني كه قصد كاشت مو دارند، بهتر است قبل از گسترش طاسي به اين كار اقدام كنند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اگر روزي از خواب بيدار شويد و روي بالشتان انبوهي از موهاي ريخته شده را ببينيد، مسلما نگران مي‌شويد. ريزش مو مشكل اجتناب‌ناپذيري است كه گاهي تا كچلتان نكرده دست از سرتان بر نمي‌دارد. 
اين مشكل در مردان شايع‌تر از زنان است، به شكلي كه 90درصد از مردان درجاتی از ریزش مو را دارند كه می‌تواند تحت تاثیر عوامل ژنتیكی یا هورمونی باشد.

به گفته متخصصان پوست و موالبته هر ريزش مويي نگران‌كننده نيست، چرا كه هر فرد در طول روز بین 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهد. این تعداد موهای مرده‌ای هستند كه می‌ریزند و جای خود را به موهای جدید می‌دهند.به طور كلی تا زمانی كه 25 درصد از تراكم موها كم نشود، فرد شكایتی از كم شدن موها ندارد. اما ريزش مو وقتي دردسرساز مي‌شود كه از حالت طبیعی فراتر ‌رود و تعداد موهای ریخته بیشتر از موهای تازه روییده ‌شود. در این صورت فرد كم‌كم بخشی از موهای خود را از دست می‌دهد. در این حالت، ریزش مو گاهی به حدی شدید مي‌شود كه فرد دچار طاسی ‌شده و امكان رویش مجدد موها از بين مي‌رود.

90درصد از مردان درجاتی ریزش مو دارند، دلایل ریزش مو متنوع و متفاوت هستند، اما عمده‌ترین دلیل ریزش مو در خانم‌ها و آقایان ریزش هورمونی و آندروژنیك است كه به شكل طاسی خود را نشان می‌دهد.در برخی موارد بر اثر استرس‌های شدید ممكن است افراد دچار ريزش موي شديد، اما گذرا شوند.هر عاملي كه باعث ايجاد استرس و اضطراب شديد شود، مانند اخبار ناگوار، سیل و جنگ، خونریزی، بارداری؛ شیردهی، جراحی، سوختگی و ... مي‌تواند فرد را دچار ريزش موي موقتي كند.نوع دیگر ریزش مو بر اثر كمبود مواد مغذی، رژیم‌های نادرست، گیاهخواری صرف یا خوردن برخی داروها بروز می‌كند.

چه بايد كرد؟در افرادی كه ریزش مو در آنها كامل باشد، می‌توان كاشت مو انجام داد، اما در مواردی كه كمتر از 50درصد از موها ریخته‌شده با روش‌های غیر جراحی و روش‌های دارویی می‌توان ریزش مو را درمان كرد. در برخی موارد ممكن است در سنین جوانی ریزش مو زیاد یا تدریجی باشد، اما در نهایت بیمار به دلیل از دست دادن بخش عمده‌ای از موهای خود مجبور به كاشت مو می‌شود.

برای كاشت مو از قسمت پس سر استفاده می‌شود، بنابراین هرچقدر این قسمت پر پشت‌تر باشد كاشت مو موفق‌تر است. از این رو بیمارانی كه قصد كاشت مو دارند بهتر است قبل از گسترش طاسی به این كار اقدام كنند./س

برچسب ها: کچلی ، مو ، کاشت مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.