کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد عزل و نصب‌های "محمد مرسی"، محافل نظامی و فرماندهان ارتش این رژیم را غافلگیر کرد‌ه و این تحولات نشان دهنده اين است که در آینده تحول بزرگی در روابط با آمريکا و رژيم اسرائيل رخ خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، عزل و نصب‌هایی که مرسی دیروز در نیروهای مسلح مصر انجام داد به شدت مقامات صهیونیست را غافلگیر کرد و به نظر می‌رسد که هیچ کس در اسرائیل انتظار چنین تحولی پس از حملات تروریستی در سینا را نداشت.
 
این گزارش همچنین اقدام مرسی در عزل "سامی عنان" رئیس ستاد مشترک ارتش مصر را "سیلی" به آمریکا توصیف کرد.
 
مرسی دیروز "حسین طنطاوی" را از سمت وزیر دفاع برکنار و وی را بازنشسته و "عبدالفتاح السیسی" را جایگزین طنطاوی به عنوان وزیر دفاع مصر کرد.

اين اقدام با واکنشهاي متعددي مواجه شد.

در اولين واكنش به اين تصميمات، "نادر بكار" سخنگوي حزب النور با استقبال از لغو مكمل قانون اساسي و استعفاي ژنرال طنطاوي، اين اقدامات را از صلاحيت هاي محمد مرسي دانست و اين كار را ستودني دانست.
 
"عصام سلطان"، يكي از رهبران حزب الوسط هم با تائيد اقدام رئيس جمهور مصر مبني بر اعلام بازنشستگي دوتن از مقامات بلندپايه نظامي اين كشور، تعيين وزير دفاع جديد و كاهش اختيارات نظاميان را در آينده مصر موثر ارزيابي كرد و از مردم مصر خواست، تا با حضور در خيابانهاي قاهرة از تصميمات اتخاذ شده از سوي مرسي، حمايت كنند.
 
همچنين؛ "عبدالمنعم ابوالفتوح" يكي از چهره هاي سرشناس سياسي در مصر، به رسانه ها گفت: حكومت به شكل رسمي با اعلام اين خبر، به رئيس جمهور منتخب انتقال داده شد و بركناري "طنطاوي" و "سامي عنان" و لغو مكمل قانون اساسي را خواسته ملت مصر دانست و آن را از بهترين اقدامات مرسي از آغاز دوران رياست جمهوري اش برشمرد.
 
گفتني است؛ روز گذشته، محمد مرسي رئيس جمهور مصر با اعلام استعفاي ژنرال طنطاوي وزير دفاع و سامي عنان، رياست نيروهاي مسلح اين كشور را خود برعهده گرفت و همچنين مكمل قانون اساسي اين كشور را هم باطل برشمرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار