کتاب "فارس آسمان عشق" مجموعه ای از عکس های استان کهن سال و پهناور فارس است که به همت بنیاد فارس شناسی و با همکاری نشر سیوند به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس "فارس آسمان عشق" یکی از جامع ترین آثار تصویری استان فارس است که حاصل بیش از هفت سال عکاسی و کیلومترها سفر به گوشه گوشه ی این استان است. استانی که حدود 30 در صد از آثار ثبتی و تاریخی کشور را در دل خود جای داده است.

آثاری 5500 ساله از دوره ایلامی تا خانه های زیبای قاجاری، طبیعت بکر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، بقاء متبرکه و سومین حرم اهل بیت (ع)، کشتزارهای گندم و شالیزارهای برنج، سد ها و نیروگاه ها، پالایشگاه و پتروشیمی و همه و همه از جلوه ها و توانائی های فارس، این مهد تمدن ایران اسلامی است.

این کتاب مشتمل بر 226 فریم عکس (168فریم اسلاید 120 و 135 میلیمتر و 58 فریم به صورت دیجیتال) است که با مقدمه علی اکبر صفی پور توسط محمدرضا (امید) آقائی گردآوری و طبقه بندی شده است.

آقائی متولد سال 1350 است که در شیراز بدنیا آمد و به دلیل شغل پدر به عکاسی علاقه مند شد.

وی حدود هشت سال است که به صورت ویژه عکاسی را دنبال می کند و پس از معرفی این اثر تازه خود، از دوران تجربه اندوزی خود با ما سخن به میان آورد و گفت: گرایشم به سمت عکاسی از اماکن و آثار تاریخی، طبیعت و آیین های دینی، فرهنگی و اجتماعی است که تا این زمان موفق به تهیه آرشیوی بیش از 9000 فریم اسلاید شده ام.

فارس آسمان عشق، در 168 صفحه، قطع خشتی با تیراژ سه هزار نسخه در اوایل مردادماه 1391 به زیور چاپ آراسته گشته و اکنون در دسترس گردشگران، علاقمندان به این رشته، فرهنگوران و پارسیان کتاب دوست قرار گرفته است./س


برچسب ها: کتاب ، فارس ، آسمان ، عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.