دكتر داروساز دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، گفت: بيشترين داروهايي كه در نسخه پزشكان تجويز مي‌شود، آنتي‌بيوتيك‌ها و سرم‌ها هستند كه اين امر، غالبا با اصرار بيماران است.

 سميرا مردي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  ياسوج، افزود: مصرف آنتي‌بيوتيك، به تدريج فرد را نسبت به تاثيرات خود مقاوم كرده و در صورت مواجهه با كوچك‌ترين بيماري ميكروبي، درمان بيمار با اختلال مواجه مي‌شود.
وي ادامه داد: يكي از دلايل ورود انواع مختلف آنتي‌بيوتيك‌هايي كه  پس از داروي پني‌سيلين به بازار آمده‌اند نيز مقاومتي است كه در طول زمان نسبت به آن‌ها به وجود آمده است.
اين دكتر داروساز دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، عنوان كرد: استفاده از آنتي‌بيوتيك‌ها در هنگام ابتلا به عفونت‌هاي ساده، غالبا پزشك را ناچار به تجويز دوز قوي‌تري از اين دارو نموده و علاوه برافزايش امكان مقاومت آنتي‌بيوتيكي بدن، خطر ابتلا به ساير عوارض آنتي‌بيوتيك‌ها مانند واكنش‌هاي حساسيتي را نيز به همراه دارد.
مردي با بيان اينكه بهتر است بيماران با احترام به نظر پزشك معالج خود در تجويز دارو، از درخواست آنتي‌بيوتيك‌ها پرهيز نمايند، اضافه كرد: طي كردن روال طبيعي بهبودي بيماري‌هايي مانند سرماخوردگي و گلودرد، مي‌تواند در جلوگيري از ابتلا به خطرات آنتي‌بيوتيك‌ها موثر باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.