مشاور رسانه‌اي نوري مالكي:

عراق هيچگونه سازشي با منافقين نخواهد داشت/ چرا غرب به آنها اسکان نمي‌دهد؟

"علي الموسوي" مشاور رسانه‌اي نوري المالكي، بيان داشت؛ دولت عراق پايان رسمي حضور اعضاي گروهك منافقين را براساس توافق‌هاي صورت گرفته اعلام كرده و از اين به بعد هيچ گونه سازشي با اين گروهك نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از براثا؛ "الموسوي" با اعلام اين خبر افزود: 25 سال است كه اعضاي اين گروهك در خاك عراق قرار دارند و اقداماتي برعليه شهروندان عراقي انجام داده‌اند كه از اين به بعد هيچ گونه سازش و همكاري بين حكومت و سركردگان اين گروهك تروريستي وجود نخواهد داشت.
 
وي همچنين از كشورهاي غربي خواست تا اعضاي گروهك منافقين را به كشور خود انتقال داده و از موضع گيري‌هاي دوگانه مقامات غربي پيرامون حقوق بشر انتقاد كرد.
 
"علی الموسوی" اظهار داشت: کشورهای غربی تمایلی به پذیرفتن عناصر گروهک تروریستی منافقین در خاک خود ندارند، و این درحالی است که بغداد نیز نمی تواند اجازه دهد این عناصر در خاک عراق باقی بمانند زیرا این امر برخلاف قانون اساسی و حق حاکمیت عراق است.

گفتني است؛ در گفتگوي بين مقامات عراقي و "مارتين كوپلر" نماينده سازمان ملل متحد در عراق، قرار بر اين شد كه كشورهاي حامي منافقين، مسئوليت انتقال اعضاي اين گروهك را برعهده گرفته و اين افراد را هرچه زودتر از خاك عراق خارج كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار