همزمان با ماه مبارک رمضان، سومین همایش نگارش کلام وحی، تهذیب و قرائت با حضور خوشنویسان برتر مازندران در بابل برگزار شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، همزمان با ماه مبارک رمضان سومین همایش نگارش کلام وحی، تهذیب و قرائت با حضور خوشنویسان برتر مازندران در بابل برگزار شد.

مسئول برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش با حضور 100 نفر از خوشنویسان برتر دارای مدرک ممتاز مازندران با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با معارف قرآنی، هنرهای بومی، سنتی و تقویت ابتکارات و خلاقیت بین جوانان برگزار شد.

محمدرضا هدایتی افزود: انجمن خوشنویسان بابل 30 سال قبل تاسیس و در حال حاضر 30 نفر عضو دارد که در طی این مدت چندین نمایشگاه و برنامه فرهنگی هنری در سطح مازندران برگزار کرده، اما در مورد فعالیت قرآنی این سومین همایش است که برگزار شد.

وی ادامه داد: 114 نفر به تعداد سوره‌های قرآن از سراسر مازندران دعوت شدند که دو سوم شرکت‌کنندگان در این همایش از دیگر شهرستان‌های مازندران حضور دارند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان جرم و جنایت در ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر سال بسیار کمتر است پس جذب جوانان به چنین همایش قرآنی می‌تواند آنها را از خطا دور نگه دارد.

هدایتی با اشاره به اینکه 70 میلیون ریال برای برگزاری این همایش هزینه شده، اذعان داشت: این هزینه به کمک صندوق قرض‌الحسنه ولی عصر، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد و کمک‌های مردمی تامین شده است.

وی متذکر شد: به دلیل بکارگیری تکنولوژی در امر نوشتاری مردم کمتر از دست و مرکب برای نوشتن استفاده می‌کنند که این امر از اهمیت هنر خوشنویسی نسبت به گذشته کاسته شده است./ج1

برچسب ها: ساری ، وحی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.