مرکز بهداشت استان اصفهان با توجه به تبعات سوء ظروف یکبار مصرف پلیمری که با وجود دو عامل مهم چربی و دما در مواد غذائی می تواند منجر به ایجاد سرطان شود، استفاده از ظروف پلی استایرن یا پلیمری در مراکز طبخ مواد غذایی را ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حیدری معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان طی سخنانی گفت: پیرو دستور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این اقدام بهداشتی در سال جاری با همت صنوف مرتبط و فعالیت چشمگیر بازرسان بهداشت محیط در استان اصفهان کلید خورده است.

در همین خصوص مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اعلام نمود: تمام رستوران‌ها تا پایان مردادماه و تمام کارگاه‌های لبنیاتی از اول شهریور ماه می‌بایست برای به جایگزین نمودن ظروف گیاهی اقدام نمایند.

حسین صفاری افزود: طی بازدید کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط چنانچه مراکز فوق کماکان از ظروف پلیمری استفاده نمایند، ضمن جمع آوری ظروف، متخلفان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت: غیر از عامل حفظ سلامت مصرف کنندگان مواد غذائی، مشکل تخریب‌پذیر بودن ظروف پلیمری و به مخاطره افتادن سلامت زیست از جمله معضلات این ظروف می‌باشد.

گفتنی است ظروف یکبار مصرف پایه گیاهی غالباً از نشاسته ذرت تهیه می‌گردد که حداکثر پس از شش ماه قابل تجزیه در خاک است و برای سلامتی نیز هیچگونه ضرر و زیانی ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.