با پایان گرفتن بازی های المپیک لندن، زنان در رکورد شکنی تاریخی برای اولین بار از 204 کشور و در تمام 26رشته المپیک شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روئیترز: برای اولین بار درتاریخ المپیک در این دوره کشورهایی چون، عربستان سعودی، قطر و برونئی که تا به حال نماینده ای در المپیک نداشتند، با فرستادن نمایندگانشان کمک بزرگی به ارتقاء سطح مسابقات کردند و جوان شاهرخانی، 16 ساله، جودوکار سعودی با اینکه تجربه المپیکی اش تنها 82 ثانیه به طول انجامید در این ارتباط می گوید: که این تجربه افق جدیدی را پیش روی او باز کرده است و حالا به المپیک ریو می اندیشد.

سحر عطاری دیگر نماینده از تجربه خود چنین می گوید: برای من لحظه ای تاریخی بود. امیدوارم این آغازی باشد برحضور زنان سعودی در عرصه های مختلف.
البته کمیته بین المللی المپیک امیدوار است این روند ادامه پیدا کند و این کشورها در دوره های بعد نیز نمایندگان زن داشته باشد.

گفتنی است: 3کاروان از 5 کاروانی که لقب پرجمعیت ترین ها را در المپیک این دوره بردوش می کشیدند، تعداد ورزشکاران زن شان بیشتر از ورزشکاران مرد بود این کشورها شامل آمریکا، چین و روسیه هستند. /ق

برچسب ها: زنان ، المپیک ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار