یک روزنامه ترکیه‌ایی نوشت: بهتر است که ترکیه وجهه خود را در مقابل بازیگردان مهم منطقه‌ای چون "ایران" از دست ندهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "زمان" چاپ تركيه درباره "نقش آفرینی منفی ترکیه در سوریه و مواجهه با ایران" نوشت: از دید ایران، حمله به سوریه حمله مستقیم علیه این کشور است. البته دیدگاه ایران منطقی است زیرا به باور غرب برای حمله به ایران، سوریه خاکریز اول است.

ايران بخوبی متوجه شده است که غرب با ایران وارد نبرد نیابتی شده و البته و متاسفانه ترکیه نیز وارد این ماجرا شده است. ترکیه خود را در جبهه اول تغییر حکومت سوریه قرار داده که کاملا اشتباه است.

ترکیه باید تاکتیک حساب شده تری که با واقعیات منطبق بود را انتخاب می‌کرد. شوربختانه ترکیه در خط اول نبرد نیابتی با ایران و در سوریه قرار گرفته است. البته بی گمان هر دو کشور متحدین خود را در سوریه دارند اما نباید روابط تاریخی و دوجانبه بین این دو بویژه از قرن 16 به بعد بفراموشی سپرده شود.

این روزنامه سپس نوشت: نبرد نیابتی ترکیه علیه ایران منجر به شکل‌گیری خاورمیانه جدید خواهد شد که دیگر جای بیطرفی را باقی نخواهد گذاشت. درگیری قومی در منطقه به نفع هیچ کس نیست.

روزنامه "زمان" در خاتمه نوشت: در صورت دور نشدن ترکیه از رویکرد کنونی، این کشور وجهه خود در حل منازعات منطقه‌ای را فرو خواهد ریخت و دیگر بازیگردانان مهم منطقه‌ای برای ترکیه ارزشی قائل نخواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار