مدير كل راه و ترابري استان تهران با اعلام بهره برداري از هفتمين تابلوي اطلاع رساني آنلاين VMS در ‌آزادراه تهران- ساوه و در محدوده عوارضي گفت : اطلاع رساني آنلاين و آني به رانندگان در سطح راه بسيار مهم و ضروري است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فريبرز واحدي هاي استان تهران با بيان اين که تابلوهاي VMS از مهم ترين ابزارهاي اطلاع رساني به رانندگان در راههاست ، گفت: پيامهاي نمايش داده شده روي تابلوهاي VMS اطلاعاتي در باره وضع ترافيك، محدوديت و ممنوعيت ترافيكي اعمال شده در سطح راه، عمليات اجرايي شامل پروژه هاي راهداري و راهسازي و همچنين شرايط آب و هوايي را به رانندگان اعلام مي کند تا رانندگان با خواندن اين پيام ها از وضع جاده مطلع شوند و در مكانهاي مورد نياز به پيام عكس العمل نشان دهند و تصميم گيري كنند.

واحدي در ادامه با تصريح بر پويايي اين پيامها و تغيير آنها متناسب با شرايط گفت: در حال حاضر 7 تابلوي VMS در راه هاي استان تهران فعال بوده و  نصب 4 تابلو نيز در دست اجراست كه اميدواريم تا پايان امسال به بهره برداري برسد.

وي ادامه داد : نماي تمامي اين تابلوها منطبق با استانداردهاي وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري ، يك شكل و تمام كامپوزيت است.

مدير كل راه و ترابري استان تهران با اشاره به تفاوت اين تابلوها با ساير تابلوها و اجتناب از نمايش پيام هاي ترافيكي خنثي مانند " كمربند ايمني را ببنديد و شبيه  ان" گفت : پيام هاي ارائه شده روي اين تابلوها همواره اطلاعات و وضع راه پيش روي رانندگان را در اختيار آنان قرار مي دهد تا رانندگان با تصميم درست ، فرصت زماني مناسب را داشته باشند.

واحدي همچنين تصريح كرد : پيام هاي ارائه شده بر روي بعضي از اين تابلوها ماهيت فرا استاني دارد.

وي به تابلوي هراز به صورت موردي اشاره كرد و گفت : با تعامل ايجاد شده با مركز مديريت راههاي استانهاي همجوار مثل استان مازندران وضع ترافيكي كل محور بر روي اين تابلوها نمايش داده مي شود.

واحدي گفت : كنترل پيامها و ارائه آن از طريق مركز مديريت راه هاي استان تهران و پردازش اطلاعات محورها با تلاش كارشناسان اين مركز صورت مي گيرد كه ممكن است به صورت متوسط در روز چندين بار در شرايط سخت آب و هوايي يا وضع خاص ترافيكي تغيير داشته باشد .

مديركل راه و ترابري استان تهران از رانندگان و كاربران جاده هاي اين استان خواست در مواجهه با تابلوهاي VMS با دقت نظر بيشتر و توجه كامل به پيامهاي اين تابلوها تصميم گيري كنند.

واحدي در پايان به هوشمند كردن و اتصال اين تابلوها به تابلوهاي ترافيك شمار اشاره و تصريح كرد:طرح اتصال كه براي نخستين بار در استان تهران اجرايي خواهد شد ، قابليت نمايش وضع ترافيكي به صورت لحظه اي را دارد و از طريق پردازش كارشناسان مركز مديريت راه و با يك طراحي و نظام  خاص ، احتمال خطر تصادف را با توجه به حجم ترافيك،سرعت خودروها و فاصله طولي دو خودرو بررسي مي کند.

اين اطلاعات به صورت پيام هاي ايمني آنلاين در اختيار رانندگان قرار مي گيرد.

وي بكارگيري گسترده تابلوهاي VMS را از مهم ترين اركان هوشمند كردن جاده ها برشمرد و تأكيد كرد : هوشمند سازي جاده ها يعني توجه به كار ، سرمايه و فكر ايراني و در نهايت ايمني ايرانيان در سفرهاي بين شهري كه به صورت جدي در اداره كل راه و ترابري استان تهران مورد پيگيري قرار مي گيرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار