رئيس اتحاديه كشوري توليد كنندگان و صادركنندگان فرش دستباف ايران از اشتغال 8 ميليون نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در هنر صنعت فرش خبر داد و گفت : صادرات يك ميليارد دلاري فرش امكانپذير است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اسماعيل چمني با بيان اينكه اين صنعت حدود 20 صنعت جانبي و اصلي در كنار خود دارد افزود: در قبال 50 ميليون ريال يك فرصت شغلي جديد در اين هنر صنعت ايجاد مي‌شود كه با اين رقم مي‌توان براي اشتغال زايي در يك واحد توليدي كاري كرد، اما كالاي توليدشده هرگز توان رقابت با هنرصنعت فرش را نه از نظر ايجاد اشتغال و نه از نظر درآمد زايي نخواهد داشت.

وي ادامه داد: اما اين رقم در زمينه فرش،از چندين جهت حائز اهميت است و نه تنها صادرات كشور را رونق خواهد بخشيد بلكه خيلي از مشكلات موجود را هم حل خواهد كرد.

چمني با بيان اينكه بايد به فرش به عنوان هنر اول و صنعت اول كشور نگاه شود و توجه داشته باشيم كه اشتغال در اين صنعت آسيب‌هاي اجتماعي و آلودگي‌هاي زيست محيطي به همراه ندارد ، افزود: فرش مي‌تواند سفير فرهنگ ايراني باشد.

چمني افزود: فرش ايراني نياز به تبليغ ندارد و اگر مي‌خواهيم به اقتصاد نفتي متكي نباشيم بايد به صنايع ديگر كه پتانسيل صادراتي دارند توجه كنيم.

وي ادامه داد: سال گذشته از ايران فرش دستباف با ارزش 560 ميليون دلار صادر شده و مقايسه آمارها نشان‌دهنده رشد 12 درصدي صادرات اين كالا در چهار ماهه نخست سال جاري است./عب

برچسب ها: صادرات ، فرش ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار