رئيس اتحاديه توليدكنندگان محصولات كشاورزي گفت: ميوه هاي گران قيمت كه با نام ميوه وارداتي از كشورهاي آمريكاي لاتين در بازار با قيمت كيلويي 40 هزار تومان به فروش مي رسد، به هيچ وجه وارداتي نبوده و در استان هاي شمالي كشور كاشته و توليد مي شود.

سيدرضا نوراني رئيس اتحاديه محصولات كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت: ظاهرا چندي پيش در بازار تجريش تهران ميوه اي عرضه شده كه گفته مي شود ميوه خاص يكي از كشورهاي آمريكاي لاتين است.

وي افزود: اين ميوه گران قيمت كيلويي 40 هزار تومان به فروش مي رسد كه بسيار مورد تعجب افراد مختلف شده است.

وي ادامه داد: اين ميوه به هيچ وجه وارداتي نيست و در استان هاي شمالي كشور در مقادير بسيار كم كشت و توليد مي شود و در واقع علت بالا بودن قيمت آن به خاطر توليد بسيار كم آن مي باشد.

وي گفت: ايران 11 اقليم از 13 اقليم آب و هوايي كاشت محصولات كشاورزي را دارا مي باشد بنابراين تعجبي ندارد كه ميوه اي كه در اقليم آب و هوايي كشورهاي آمريكاي لاتين به عمل مي آيد در ايران نيز توليد شود.

وي با اشاره به اينكه ايران داراي 11 اقليم آب و هوايي مي باشد اظهار داشت: حدود 70 الي 80 درصد از كل توليدات كشاورزي و باغي دنيا را با وجود اين 11 اقليم مي توان در ايران توليد كرد.

وي در خصوص قيمت ميوه و صيفي جات گفت: امسال در مقايسه با دو سال گذشته قيمت ميوه و سبزي و صيفي جات ارزان تر مي باشد چرا كه با وجود تورم نرخ ميوه و سبزي در بازار كشور افزايش چنداني نداشته است./عب

برچسب ها: تولیدکننده ، بازار ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار