معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نرم افزار کتابخانه الکترونیک به سفارش دبيرخانه جشنواره امام رضا (ع) توسط مرکز تحقيقات نور و در قم آماده مي شود که شامل مجموعه اي از کتاب هاي توليد شده از قرن دوم هجري تاکنون است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ علي سروري مجد در جلسه کميته علمي دهمين دوره جشنواره امام رضا (ع) اظهار کرد: اين نرم افزار که خود به تنهايي کتابخانه اي جامع است کتاب هاي داراي شناسنامه بامحوريت حضرت رضا(ع) را در خود جاي داده است و به صورت الکترونيکي در اختيار مخاطبان قرار خواهد داد.

سروري مجد اضافه کرد: درحال حاضر ۱۲۰عنوان کتاب براي بارگذاري در اين نرم افزار آماده شده که در مرحله هاي بعدي اين تعداد به هزار عنوان خواهد رسيد.

وي درباره نرم افزار گفت: اين نرم افزار امکان جست وجو، پژوهش بسيار قوي و آسان از کتاب هاي منتشر شده در سال هاي گذشته را در اختيار کاربر قرار خواهد داد که در مرحله اول به زبان فارسي و عربي است.

معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: ۱۲۰عنوان کتاب مذکور شامل ۵۰۰جلد کتاب تخصصي است که بعضي از کتاب ها از دو جلدي تا ۲۰ جلدي است.

سروری مجد اضافه کرد: در مرحله دوم اين نرم افزار سعي داريم با فراخوان کردن ناشران و مولفان نسخه هاي چاپي موجود با محوريت حضرت رضا(ع) را شناسايي و پس از تحقيق در محتوا، بارگذاري کنيم.

وی همچنین از رونمایی ۷۰مقاله ترجمه شده در دهمين دوره از جشنواره بين المللي امام رضا (ع) خبر داد گفت: این مقاله ها آثار پژوهشي ۹ ساله گذشته و شامل تقريبا ۹۰مقاله علمي برگزيده از استان هاي سراسر کشور است که پس از بررسی سر ويراستار و متخصصان حوزه ۷۰مقاله از آن ها براي ترجمه انتخاب شد.

معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: تعدادي از مترجمان و متخصصان ۷۰مقاله ياد شده را که درباره حضرت رضا(ع) است در ۸جلد کتاب به زبان انگليسي ترجمه کرده اند که در جشنواره دهم رونمايي خواهد شد.

در ادامه اين جلسه دکتر غلامرضا جلالي عضو هيئت علمي جشنواره شرح وظايف کميسيون هنر را ۱۴محور ذکر کرد و گفت: شناسايي ظرفيت هاي هنري و تدوين سياست هاي کلان هنري جشنواره به ويژه برنامه ريزي براي همگرايي هنرها و تعامل آنها در موضوعات مختلف جشنواره، ارزيابي آثار هنري و بهره گيري از استادان برجسته، توجه به ملاک هاي تخصصي از جمله غناي تکنيک، قالب و محتوا، توجه به هنجارها و آموزه هاي امام رضا(ع) و ... در آثار توليدي از مهم ترين وظايف اين کميسيون است./س

برچسب ها: امام رضا ، کتابخانه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.