به ياد ماندني ترين لحظات المپيك 2012 لندن:

اشك ها و لبخند ها كه در تاريخ ثبت شدند+تصاوير

مسابقات المپيك به خاطر لحظات به ياد ماندني آن در مركز توجه هستند و شگفتي ها، صحنه هاي دلخراش اشك ها و شادي هاي ورزشكاران تا سالها در اذهان ثبت مي شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، با بررسي رسانه هاي بين الملل لحظات تاريخي المپيك لندن در فاصله كم مانده به پايان بازيها به اين شكل معرفي شدند.

1- اشك هاي هواداران قبل از خط پايان

مسابقات دو و ميداني المپيك تحت الشعاع يوسين بولت قرار داشت اما لحظه قهرماني موفرح در دو 10 هزار متر در تاريخ كشور ميزبان جاودانه شد در حالي كه كسي شانس بالايي براي خود قائل نبود اكثر هواداران حاضر در ورزشگاه با نزديك شدن وي به خط پايان با چشماني اشكبار بازي را نگاه مي كردند.


2- بولت، سريعترين انسان جهان

لحظات پيروزي يوسين بولت از مورد توجه ترين صحنه هاي المپيكي است اما فينال 100 متر مردان مهم ترين اتفاق المپيكي بود پس از واگذاري هر دو مسابقه 100 و 200 متر به يوهان بليك در مسابقات آزمايشي المپيك، ترديد هايي در مورد موفقيت دوباره بولت وجود داشت اما تمام تزديد ها در فينال 100 متر كنار گذاشته شد

بولت در اين مسابقه به جاي رسيد كه حتي در پايان مي توانست كمي از سرعت خود هم كم كند.

با اين نتيجه و پس از آن مدال طلاي مسابقه 200 متر بولت در تاريخ المپيك جاودانه شد


3- فلپس دست نيافتني شد

هر چند مسابقه فينال 4 درصد متر مردان شنا يك مسابقه تيمي بود اما همه چيز در اين رقابت به مايكل فلپس اختصاص داشت بهترين بازيكن تاريخ المپيك با بردن نونزدهمين مدال خود ركورد بيشترين مدال هاي المپيك را شكست ركوردي كه شايد تا سالها دست كسي به آن نرسيد


4- ژيمناستيك بانوان، دختران شگفت انگيز

هر چند پنج دختر طلايي ژيمناستيك از برد خود مطمئن بودند اما تا زمان اعلام نتيجه دستان يكديگر را گرفته و با نگاه به اسكوربورد منتظر اعلام نتيجه شدند تا بالاخره داگلاس ، ماروني را يزمن و ويبر به عنوان گروه شگفت انگيز قهرمان ژيمناستيك المپيك اعلام شده ونامشان به عنوان دختران بي نظير مطرح شد.

5- صعود دونده معلول

اسكارپيستوريوس با راهيابي به مرحله نيمه نهايي دو 400 متر به تاريخ المپيك پيوست دونده اي كه بدون پا در مرحله مقدماتي دوم شد و يكي از لحظات الهام بخش المپيك را با غلبه بر محدوديت هاي جسمي خود رقم زد.


6- ضربه سه دقيقه آخر و فينال المپيك

دختران فوتباليست كانادايي خود را براي فينال المپيك آماده مي كردند كه يك پنالتي براي آمريكا جلوي اين لحظات رويايي را گرفت در حالي كه پنالتي مزبور به گل تبديل نشد ضربه الكس مورگان نزديك خط دروازه، كانادا را از رفتن به فينال بازنگه داشت.


7- ركورد جهاني روديگ

فشار مسابقات المپيك در عملكرد تك تك ورزشكاران تاثير مي گذارد اما قدرت جسماني و اعتماد به نفس ديويد روديش كنيايي كه در مسابقه دو 800 متر موفق به شكست ركورد جهاني با 40 ثانيه و 91 صدم ثانيه شد تحسين روساي كميته بين المللي المپيك را هم بر انگيخت.


8- پايان قبل از شروع براي ليوژيانگ

ليوژيانگ قهرمان دو 110 متر المپيك 2004 يك بار در مسابقات پكن به خاطر مصدوميت از بازيها با زمانده و با تكرار تاريخ در مسابقات المپيك لندن نيز در برخورد با اولين مانع به شدت مصدوم شد و يكي از درد ناك ترين لحظات المپيك را پديد آورد

ژيانگ خط تا پايان لنگ، لنگان پيش رفته و مانع دهم را بوسيد ساير رقبا كه تا خط پايان پيش رفته بودند همگي براي بيرون بردن ژيانگ به كمك وي آمدند كه لحظه اي زيبا در كنار اتفاق دلخراش رقم خورد.


9- پيروزي به خاطر مادر بزر گ

فليكس سانچز دونده اصل كشو دوفيكن كه در المپيك 2004 آتن با شنيدن خبر فوت مادر بزرگش در روز مسابقه حتي از مرحله مقدماتي هم عبور نكرد در مسابقات لندن در حالي كه 34 ساله شده و عكس مادر بزرگش را به پشت لباس خود وصل كرده بود مدال طلا گرفت و در اين لحظه سانچز عكس مادر بزرگ خود را بيرون آورد و بوسيد.

وی پس از گرفتن مدال برروی سکو گفت: بعد از مسابقات باران شروه به باریدن کرد و این احساس را به من داد که مادربزرگم از خوشحالی برای من گریه می کند.


10-شکست فورد مقابل مورای

کمتر از یک ماه بعد از شکست مقابل فورد در فینال ویمبلدون اندی مورای در فینال المپیک لندن شانس دیگری مقابل تنیسور سوئیسی پیدا کرد و این بار با پیروزی خود هواداران میزبان را به وجود آورد و بهترین انتقام دنیای تنیس را با طلای المپیک همراه کرد.


11-ادامه مسابقه با پای شکسته

مانتئو میشل دونده آمریکایی به عنوان سرسخت ترین ورزشکار المپیکی معرفی شد در جریان مسابقه 4 در چهارصدمتر پای میشل شکست اما این ورزشکار به کار خود ادامه داد، وی که چند روز قبل از پله سقوط کرده بود مشکلی در پایش احساس نمی کرد اما در زمان مسابقه به ناگهان صدای شکستن استخوانش را همرا با دردی شدید، شنید اما برای بازنماندن تیمش از مسابقه تا خط پایان ادامه داد.

میشل بعد از مسابقه گفت: من هم شکستن پایم را احساس کرده و هم صدای آن را شنیدم اما کاری را انجام دادم که هر کس دیگری در این موقعیت انجام می داد این چیزی است که اضافه از آن ساخته می شود.


12- اخراج بدمینتون بازان کم کار

باخت عمدی ورزشکاران بدمینتون بزرگترین جنجال المپیک لندن بود نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون لندن به گونه ای بود که برخی ورزشکاران را متقاعد کرد تا برای به دست آوردن قرعه بهتر در مسابقه آخر خود شکست بخورد اما پس از اخطار مسئولان مسابقه برای رقابت بهتر مسئولان کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی تصمیم به اخراج ورزشکارانی گرفتند که به روح المپیک و رقابت سالم احترام نگذاشتند.


13-سقوط ژیمناست قهرمان

مک کایلا مارونی بهترین عملکرد را در مسابقات ژیمناستیک هنری داشت و هیچ مشکلی در قهرمانی وی وجود نداشت اما در آخرین حرکت سقوط و از دست دادن تعادل وی باعث از دست رفتن طلای المپیک شد هرچند مارونی سعی در پنهان کردن ناامیدی خود داشت در لحظه گرفتن مدال چهره ای از خود نشان داد که تصویر آن در اینترنت به طور گسترده پخش و معرفی شد.


14- ناراحتی کره ای ها از پرچم اشتباهی

در اولین روز مسابقات اشتباه بزرگ میزبان با گذاشتن پرچم کره جنوبی در کنار نام بازیکنان تیم فوتبال کره شمالی خشم بازیکنان این تیم را برانگیخت، کره ای ها پس از این جریان از زمین خارج شده و بازی نیم ساعت به تأخیر افتاد اما در نهایت با تصحیح اشتباه بازی از سرگرفته شد.


15- قهرمانی دختر 15 ساله در شنا

کیتی سرکی دختر 15 ساله ای که در مسابقات شنای 800 متر مدال طلا گرفت واکنش نشان داد که آن را به واکنش دختران نوجوان زمان دیدن یک سوپر استار تشبیه کردند سرکی به سرعت با عملکرد و لبخندش بعد از مسابقه معروف شد.

16- لوکت تیمش را ناامید کرد

رایان لوکت پس از پیروزی روزهای اول خود در مسابقه 4 درصد متر شنا تیمش را با دیر رسیدن به خط پایان ناامید کرد در حالی که لوکت به اندازه نیمی از طول بدن با حریفش فاصله داشت باعث تبدیل شدن مدال طلای تیم آمریکا به نقره شد.


17-گريه یک ساعته دختر شمشیرباز

شین آ-لام دختر شمشیرباز کره ای در مسابقه نیمه نهایی خود با یک اشتباه تکنیکی بازنده شده اما به جای اینکه با ترک زمین طبق قوانین شمشیربازی نشان دهد که شکست خود را پذیرفته برای یک ساعت روی زمین محل برگزاری نشسته و گریه کرد تا جایی که مأموران امنیتی مجبور به اسکورت وی برای گرفتن مدال برنزی شدند که وی حاضر به گرفتن آن نشد.


18- ملکه و جیمز باند در مراسم افتتاحیه

یکی از غافلگیری های مراسم افتتاحیه المپیک ورود ملکه انگلیس و جیمز باند با هلیکوپتر و پرش برروی زمین بود هرچند جیمز باند و ملکه هیچ کدام واقعی نبودند اما به خوبی تماشاگران را غافلگیر کردند.


19-سقوط وزنه روی گردن ورزشکار آلمانی

یکی از لحظات در آوردن مسابقات المپیک سقوط وزنه روز گردن اشتاینر وزنه بردار سنگین وزن آلمانی بود، مسئولان مسابقه بلافاصله با کشیدن پردن آبی رنگ برروی صحنه وزنه را از سر وی برداشتند و خوشبختانه هیچ آسیب جدی به وی که با پای خود از صحنه خارج شد وارد نیامد./مح


برچسب ها: المپیک ، اشک ها ، لبخندها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
عالی