وکلاي زندانيان فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي تاکيد دارند صهيونيست ها غذا و آب کافي براي افطار زندانيان به آنها نمي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پرس تي وي ،در ماه مبارک رمضان، سازمان زندانهاي اسرائيل تدابير سرکوبگرانه خود را عليه زندانيان فلسطيني تشديد کرده است. وکلاي زندانيان فلسطيني مي گويند زندانبانان اسرائيل تلاش مي کنند با اين تدابير اراده فلسطينيان را در ماه رمضان تضعيف کنند.
فهمي کنعان فعال حقوق فلسطينيان و وکيل آنها گفت در بيشتر زندانها، زندانيان فلسطيني از غذاي کافي و مناسب براي افطار خود محروم هشتند. چنين تدابيري از جانب اسرائيل خلاف همه قوانين و کنوانسيونهاي بين المللي است و ناقض حقوق بشر است. زندانبانان اسرائيلي از هيچ اقدامي براي سخت تر کردن شرايط براي فلسطينيان در ماه رمضان دريغ نمي کنند.  
انجمن زندانيان فلسطيني در جديدترين گزارش خود اعلام کرد هم اکنون چهار هزار و بيست و سه فلسطيني در بيست زندان و بازداشتگاه اسرائيلي  زنداني هستند. اين در حاليست که اواخر سال2011، در تبادل زندانيان ميان اسرائيل و حماس، هزار و 27 زنداني فلسطيني از زندانهاي اسرائيل آزاد شدند. زندانيان آزاد شده مي گويند آزار و تحقير زندانيان و بازجويي از آنها در ماه رمضان بيشتر مي شود.  
طارق عزالدين يکي از اين آزاده هاي فلسطيني گفت بازجويي و شکنجه زندانيان در ماه رمضان بيشتر مي شود. در ماه رمضان بازجوها اجازه نمي دهند زندانيان بخوابند يا عبادت کنند. زندانبانها همچنين از شکنجه رواني و روحي عليه زندانيان استفاده مي کنند.  
يکي از فعالان  حقوق بشر تدابير سرکوبگرانه اسرائيل را عليه زندانيان فلسطيني مصداق آپارتايد و نژادپرستي مي داند.
حيدر عيد گفت اين رفتار اسرائيل نقض آشکار حقوق اوليه انسانهاست. اين رفتار را پيش از اين فقط رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي در دهه هاي شصت تا هشتاد عليه مردم بومي و ساکنان اصلي اين کشور داشت.  
انجمن زندانيان فلسطيني اعلام کرد از سال هزار و نهصد و شصت و هفت تا کنون بيش از 750 هزار فلسطيني بازداشت شده اند. حاميان حقوق زندانيان، بازجويان اسرائيلي را به نقض قوانين بين المللي و شکنجه زندانيان فلسطيني متهم مي کنند.
برچسب ها: افطار ، صهیونیست ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار