تئاتر كودك با بيان ساده، طنز و آموزنده نقش بسزايي در امر آموزش و تربيت كودكان دارد.

مرضيه جودكي كارشناس تئاتر كودك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تئاتر كودك يكي از سخت ترين گونه هاي تئاتري به شمار مي‌آيد زيرا نياز به مطالعه مستمر و آشنايي با مباحث روانشناسي كودك دارد.
وي ادامه داد: تئاتر كودك شامل چند بخش است و به چند شيوه اجرا مي شود كه يكي از اين شيوه ها نمايش عروسكي است كه از انواع ديگر نمايش به علت وجود عروسك از جذابيت بيشتري برخوردار است و تاثير بيشتري بر كودكان دارد.
جودكي افزود: تئاتر كودك به صورت غيرمستقيم تاثير فراواني بر ‌آموزش كودك دارد و همه تلاش فعالان اين عرصه آموزش كودكان به وسيله تئاتر است.
جودكي ادامه داد: كودكان به دليل شكل نگرفتن كامل شخصيت در اين دروان نيازمند آموزش هاي مفيد و موثري هستند كه با استفاده از نمايش هاي آموزنده و طنز مي توان به راحتي به شكل گيري شخصيت كودك كمك كرد.
وي افزود: در اين ميان گروه هاي نمايشي وجود دارند كه نمايش آموزنده را فداي طنز بودن آن كرده اند و بيشتر سعي در جلب توجه مخاطب بزرگسال دارند و به علت رعايت نكردن برخي مسائل اثرات مخربي بر نوع شكل گيري شخصيت كودك مي‌گذارند.
جودكي با اشاره به تاثير تئاتر بر كودكان گفت: تئاتر قدرت بيان و اعتماد به نفس كودك را بالا مي‌برد، اما يكي از مشكلاتي كه ما با ‌آن روبرو هستيم عدم آگامي مراكز آموزشي همچون آموزش و پرورش از تاثير تئاتر بر كودك است.
وي خاطرنشان كرد: تئاتري كه براي كودك اجرا مي شود تاثير بسزايي بر امر آموزش دارد اما تئاتري كه خود كودك در آن مشاركت دارد بسيار مفيد تر است كودك با فضاي جديدي آشنا مي شود و مسئوليت پذيري را مي‌آموزد به اين ترتيب آماده حضور در جامعه مي شود.
جودكي تاكيد كرد: مي‌توان با هدفداري كردن آموزش ها و كودكان با استعداد راشناسايي كرد و با پرورش استعدادهاي آنها در زمينه هاي مختلف باعث پيشرفت ايران اسلامي شد./ي2

برچسب ها: تئاتر ، کودک ، طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار