به دليل عدم رديابي شناورها بيشترين قاچاق از دروازه هاي سواحل جنوب صورت مي گيرد بنابراين شناورهاي صيادي به ردياب هوشمند مجهز مي شوند.

مهدي ابوئي معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: يكي از موضوع هاي مهم در قاچاق كالا و ارز، سواحل جنوبي كشورمان است كه توسط شناورها صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: شناورها به دليل اينكه قابل رديابي و كنترل نيستند هنگام شب در نقاط مختلف ساحل كالاها را تخليه مي كنند و به گمرك مي فرستند.
وي افزود: يكي از رويكردهاي اصلي ستاد اين است كه با امكانات فني و نصب آن بر روي شناورها آنها را كنترل كنند.
وي تصريح كرد: با نصب امكان فني بر روي شناورها مصرف سوخت را براساس حركت و كاركرد موتور تعيين شود زيرا بسياري از شناورها سوخت را به عنوان سفر يا صيد دريافت مي كنند و در دريا به ساير شناورهاي خارجي به فروش مي رساند.
وي افزود: اولين بار سامانه ي ردياب با توليد بومي و ملي توسط مراكز علمي ما تهيه شده كه با مديريت ستاد در مراحل اول بر روي شناورهاي سبك در چابهار نصب شده و در مراحل بعد بر شناورهاي نيمه سنگين نصب خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: با اين سامانه، اشراف و تسلط دستگاه هاي امنيتي بر كنترل مرزهاي آبي به ويژه در نقاط ساحلي قاچاق كالا و ارز را فراهم خواهيم كرد./س

برچسب ها: ردیاب ، شناور ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار