"انتصار غريب"، هماهنگ كننده جنبش انقلابيون حامي آثار باستاني مصر، اعلام كرد؛ در خلال انقلاب اين كشور و در اوضاع متشنج امنيتي، بسياري از آثار باستاني مصر توسط صهيونيست ها به اراضي اشغالي، قاچاق شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المحيط؛ "غريب" با اعلام اين خبر افزود: بسياري از صهيونيست ها با نفوذ به داخل خاك مصر و سفر به منطقه قوليه الصحراء، قطعات زيادي از آثار باستاني اين كشور را به دوبي انتقال داده و پس از آن به تل آويو وارد كردند.
 
وي همچنين از دولت مصر خواست كه هرچه سريعتر آثار باستاني سرقت شده توسط صهيونيست ها را به كشور بازگرداند و نسبت به نفوذ هيئت هاي رژيم صهيونيستي به مناطق باستاني، به مقامات مصري هشدار داد.
 
اين در حالي است كه يكي از كارشناسان باستان شناسي مصري، از سرقت آثار باستاني و ميراث فرهنگي اين كشور در صحراي سينا توسط صهيونيست ها خبر داده و امضاي پيمان صلح بين مصر و رژيم صهيونيستي را آغاز خروج مقادير زيادي از آثار باستاني اين كشور دانسته است.
 
گفتني است؛ تاكنون بسياري از كارشناسان آثار باستاني مصر، از سرقت قطعات قديمي و قدمت دار اين كشور توسط صهيونيست ها سخن گفتند و از تداوم اين اقدامات و خروج اين آثار از مصر، ابراز نگراني كرده اند.

برچسب ها: سرقت ، ادبی ، مصر ، اسرائیل ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار