براساس آخرين رده بندي كيفي خودروهاي توليد داخل در تيرماه، خودروي L90 توليد ايران خودرو با بهبود كيفيت و رسيدن به رتبه ششم جدول، در كنار رقيب خود در شركت پارس خودرو ايستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در اين رده بندي كيفي، نيسان تيانا، محصول شركت پارس خودرو همچون ماه هاي گذشته با كمترين نمره منفي يعني 3.3 درصدر جدول قرار دارد.

همچنين مزدا 3 جديد و مزدا 2، دو خودروي ژاپني شركت مزدا مونتاژي گروه صنعتي بهمن، با كسب 15 نمره به طور مشترك در جايگاه دوم جدول ايستاده اند.

براساس اين گزارش، رده سوم اين جدول در اختيار خودروي ماكسيما است كه آخرين روزهاي خود را در خطوط توليد شركت پارس خودرو مي گذراند.

گراند ويتارا خودروي ژاپني توليد شده در شركت ايران خودرو خراسان با 20 نمره منفي در جايگاه چهارم و مگان فرانسوي در رده بعدي قرار دارد.

نكته جالب رده بندي اين دوره بهبود كيفيت خودروي تندر 90 توليدي ايران خودرو و رسيدن به L90 توليد شده در پارس خودرو است و اين 2 محصول با كسب نمره منفي 22.4 به طور مشترك در جايگاه ششم جدول كيفي قرار دارند و اما هيوندايي آوانته كره اي، محصول شركت راين كه آخرين روزهاي حضورش در بازار ايران را سپري مي كند رتبه هفتم را در اختيار دارد.

همچنين سقوط چهار پله اي پژو 206 صندوقدار و حضور در رتبه هشتم جدول كيفي نيز از نكات جالب اين دوره رده بندي است.

اما پژو 206 معمولي كه اين روزها سخن از جايگزيني آن با خودروي رانا در شركت ايران خودرو مطرح است با 24.5 در رتبه نهم جدول قرار گرفته است.

براساس اين گزارش، ام وي ام 530 چيني، بهترين خودروي توليدي چشم بادامي ها در ايران با نمره منفي 61.1 در رده دهم قرار دارد و پژو پارس توليدي ايران خودرو خراسان با 2 نمره بيشتر منفي در رتبه يازدهم ايستاده است.

همچنين سمند نيز با كاهش كيفيت و افزايش نمره منفي از 64.5 به 65 در دوازدهمين رتبه جدول كيفي تيرماه قرار دارد.

براساس اين گزارش، شركت بازرس كيفيت و استاندارد ايران، پژو 405 خراسان در رتبه سيزدهم و پژو 405 توليد ايران خودرو تهران در رتبه چهاردهم اين جدول قرار گرفته اند.

اما ليفان 620 مونتاژ كرمان خودرو باز هم با كاهش كيفيت و كسب 70.9 در رده پانزدهم جدول است و ام وي ام X33 چيني محصول مديران خودرو همچنان پس از ليفان در رده شانزدهم قرار دارد.

براساس اين جدول رده بندي خودروي تيبا توليد سايپا كاشان با كسب 74.4 نمره منفي و كاهش كيفيت در هفدهمين رتبه قرار گرفته است.
همچنين ليفان 520 و ام وي ام 110، 2 محصول چيني با كاهش كيفيت در جايگاه هجدهم و نوزدهم ايستاده اند.

لازم به ذكر است، قعر جدول نيز همچون ماه هاي گذشته در اختيار 2 محصول شركت سايپا يعني، پرايد 131 و 132 قرار دارد.



گزارش از فهيمه سيد حدادي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار