نوري المالكي نخست وزير عراق، در مصاحبه با يكي از كانالهاي تلويزيوني تركيه، گفت: با وجود نقش كليدي تركيه در منطقه، اما اين كشور بايد به سياست هاي مداخله جويانه خود در امور داخلي كشورهاي همجوار خود، پايان دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از براثا؛ المالكي با اعلام اين مطلب افزود: در آغاز به كار دولت جديد تركيه به رهبري رجب طيب اردوغان نخست وزيري اين كشور، بسياري از اقدامات اين دولت در جهت رفع مشكلات و پرونده هاي ناتمام در منطقه بود، اما هم اكنون آنچه كه از موضع گيري ها و نقش آفريني هاي تركيه در برخي كشورهاي همسايه خود بر مي آيد، چيزي جز گسترش تنش و مشكلات، نيست.
 
المالكي همچنين به شمار آوردن اقليم كردستان از طرف مقامات تركيه به عنوان يك دولت مستقل را محكوم و آن را براي حكومت مركزي عراقف غير قابل قبول دانست.
 
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير با سفر احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه به اقليم كردستان، روابط عراق و تركيه رو به تيرگي گرائيده و اين سفر با واكنش هاي شديدي از سوي حكومت عراق و نمايندگان پارلمان اين كشور روبرو شد و بسياري از مقامات عراقي ورود داود اوغلو را به اقليم كردستان، توهين به حاكميت عراق بشمار آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار