در سومین شب لیالی قدر، سیستان‌ و بلوچستان در ماتم شهادت حضرت علی (ع) غرق در عزا شد و محافل را سیاه‌پوش کردند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مردم روزه‌دار استان سیستان و بلوچستان به مناسبت ایام سوگواری و سالروز شهادت مظهر عدل و عدالت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر به عزاداری، نوحه خوانی و نماز و نیایش به درگاه الهی پرداختند.

مردم مومن و ولایتمدار سیستان و بلوچستان با سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، سر درب اماکن کسب و کار، منازل، اداره‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها و اماکن عمومی در عزای مولای متقیان حضرت علی (ع) به عزاداری پرداختند.

برگزاری آیین‌های شب زنده‌داری و خواندن دعاهای مجیر، جوشن کبیر و سایر ادعیه‌های مستحبی و اقامه نماز از جمله برنامه‌های شب سوم قدر در شهرها و روستاهای مختلف استان بود.

مردم مومن و روزه دار زاهدان نیز همچنین با نوحه خوانی و سینه زنی در عزای نخستین امام و پیشوای شیعیان جهان و مظهر عدل و عدالت امیر مومنان علی مرتضی (ع) اشک ماتم ریختند.

همچنین مردم خداجوی شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، خاش، سراوان، سیب‌سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، سرباز، نیکشهر، کنارک و چابهار و بخش‌ها و روستاهای سیستان و بلوچستان با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در عزای امیر مومنان حضرت علی (ع) به نوحه خوانی و سینه زنی پرداخته و اشک ماتم ریختند.

برادران و خواهران اهل سنت نیز با حضور در مساجد به اقامه نماز تراویح و تلاوت آیات کلام‌الله مجید پرداختند.

در این آیین‌ها، حافظان قرآن با تلاوت یک جز از کلام‌الله مجید، مردم مومن و روزه دار را به فیض رساندند./ج1

برچسب ها: زاهدان ، عزادار ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.