نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کار باید از اشتغال تعریف درستی مطرح کند و معیار آن را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: براساس تعاریف آماری هر 45 دقیقه کار در ماه یا هفته شغل گفته می شود، اما شغل پایدار آن است که معیشت عزتمندانه یک نفر را تامین کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی حاطر نشان کرد: معیار اشتغال باید دوباره تعریف شود که در بحث با وزیر کار این مورد طرح شد و از او خواسته شد تا آماری ارائه شود که با واقعیت هماهنگ باشد.

وی در ادامه با اشاره به تحصیلات دانشگاهی افزایش رشته تحصیلی به منظور برداشتن کنکور را ضروری دانست و افزود: باید به سوی رشته هایی رفت که پشتوانه کاری داشته باشند.

جعفری اظهار داشت: هنوز ما در استان پژوهشگاه مناسب نداریم، که تاسیس آن ضروری است، برای کاربردی شدن علم علاوه بر تلاش باید امکانات نیز فراهم شود.

عضو هیئت مدیره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به نقش نمایندگان مجلس، تعامل را از ویژگی های یک نمانده برشمرد و تصریح کرد: یکی از را های نظارت تعامل با بدنه اجرایی است که این تعامل در دیدار با مسئولین استانی و کشوری صورت می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه قانون گذاری باید درست باشد و قابل اجرا، بر بررسی کارشناسانه طرح ها و لوایح قبل از تصویب در مجلس تاکید کرد.

سخنگوی مجمع نمانیدگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری تاسیس گمرک در مرز خراسان شمالی، عدم علاقه ترکمنستان برای ایجاد گمرک را از مهمترین موانع این طرح عنوان و اظهار کرد: اگر طی تعاملات با این کشور موافقت آنان حاصل شود این گمرک راه اندازی خواهد شد.

جعفری همچنین با اشاره به لزوم توجه به راهها در استان اظهار داشت: با پیگیری مسئولین راه آهن جوین-اسفراین جزء طرح های مهر ماندگار مصوب شد که قابل توجه است.

وی همچنین با تاکید بر پایین بودن شاخصه های توسعه استان گفت: ما در تمام شاخصه های در ردیف های 27 به پایین هستیم و این بدلیل عدم ارتقاء امکانات کمی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولین استانی، خراسان شمالی در جهت رشد و توسعه گام بردارد./س

برچسب ها: تعریف ، اشتغال ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.