مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: پایانه نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث میشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس علی اکبر صفایی افزود: برای احداث پایانه نفتی در بندر خلیج فارس قراردادی به روش BOT با بخش خصوصی به امضاء رسیده است.

وی تصریح کرد: این پایانه ترانزیت و صادرات نفتی دو سال آینده در بندر خلیج فارس به بهره برداری می رسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: هم اکنون ظرفیت ترانزیت نفتی در اسکله های بنادر هرمزگان در مجموع حدود 40 میلیون تن است که با احداث این پایانه نفتی، ظرفیت بانکرینگ کشور افزایش میرسد.

صفایی افزود: بندر خلیج فارس ، بعنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی با هدف استفاده بیشتر از بازار سوخت رسانی در منطقه و بهره گیری از زمینه های صادرات ، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و بانکرینگ در این بندر ایجاد شده و تا کنون 33 مخزن نفتی مجموعاً با ظرفیتی معادل 500 هزار متر مکعب با سرمایه گذاری یک هزار و هشتصد میلیارد ریال در این بندر احداث شده است.

وی تصریح کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای بندر خلیج فارس بیش از 400 هکتار است و امکان ایجاد مخازنی با حجم بیش از 560 هزار تن وجود دارد که با استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی ، تا سال 1404 یک پالایشگاه و همچنین مخازنی با ظرفیت بیش از 285 هزار متر مکعب در این بندر ، احداث میشود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.