مدير کل امور بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: دشمنان اسلام و ايران اکنون جمع شده‌اند تا بتوانند شکست خود در مقابل ايران و حزب‌الله لبنان را با تحميل شکست به سوريه جبران کنند.

جواد محمدي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه 23 مرداد، روز مقاومت اسلامي ناميده شده است، گفت: به منظور گراميداشت مقاومت حزب الله لبنان و مدافعين فلسطيني در برابر رژيم صهيونيستي، کميسيون امنيت ملي مجلس طرح نامگذاري روز مقاومت را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي داد و نامگذاري روز مقاومت در شوراي‌عالي‌انقلاب‌‌فرهنگي به تصويب رسيد.

وي افزود: اين روز يادآور اعتقادات راسخ جوانان جبهه مقاومت در برابر رژيم تا بن دندان مسلح صهيونيستي و رشادت گروه کوچک حزب الله است که توانست در برابر قدرت بزرگ استکبار بايستد.

محمدي با اشاره به اينکه گروه مردمي حزب الله در برابر ارتش‌هاي عربي توان رويارويي با آنان را نداشت، بيان کرد: حزب الله با نيروي کم اما با عزم و اعتقادي راسخ براي احياي اسلام گامي محکم برداشت.

مدير کل امور بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: نقش ايران به عنوان رهبر معنوي و حامي اصلي حزب الله باور نکردني است و ايران همواره از کساني که در مقابل رژيم غاصب صهيونيست بايستند حمايت کرده و همين کمک‌هاي معنوي ايران باعث پيروزي لبنان بر رژيم صهيونيستي شد.

وي در خصوص سرنوشت سوريه که به عنوان يکي از محورهاي مقاومت شناخته مي‌شود، گفت: دشمنان اسلام و ايران اکنون جمع شده‌اند تا بتوانند شکست خود در مقابل ايران و حزب‌الله لبنان را با تحميل شکست به سوريه جبران کنند.

محمدي ابراز اميدواري کرد، دولت و مردم سوريه با الگو گرفتن از جمهوري اسلامي ايران به عنوان سردمدار جهان اسلام بتوانند از هجمه بزرگي که از سوي کشورهاي همسايه و غرب وارد مي‌شود عبور کنند.

وي پيروزي مردم و نظام سوريه را در گرو ايستادگي و مقاومت دانست و با بيان اينکه طرح کوفي عنان ضربه بزرگي به سوريه وارد کرد، اظهار داشت: طرح کوفي عنان هر چند خوب بود اما تحميل اين طرح به سوريه باعث بازگشت معارضين به شهرهاي سوريه شد که اين ضربه سنگيني براي سوريه است.

مدير کل امور بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأکيد بر اينکه سوريه هم بايد مانند ايران در برابر ظلم ايستادگي کند خاطرنشان کرد: پذيرفتن طرح عنان از سوي سوريه، آغازگر لطمه‌اي جدي به مردم و دولت سوريه شد و لذا همين عقب‌نشيني در برابر بيگانگان زمينه جسارت بيشتر آنان براي اغتشاش در سوريه را فراهم کرد.

انتهاي پيام/ش3


برچسب ها: امور ، بین ، الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار