نشست سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی شعر و ادب دقایقی پیش در مجتمع فرهنگی باغ زیبا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به اهالی شعر و ادب گفت: این روزها و شب ها متعلق به مولا علی (ع) است. امیدوارم همانطور که به قرآن توجه داریم به نهج البلاغه هم توجه کنیم.

وی افزود: بسیاری از بزرگان با استفاده و حفظ خطبه های امام علی(ع) توانستند تأثیر بسزایی را در تاریخ کشورمان بگذارند که در صدر اسلام همیشه شاعران از دیگر اقشار جامعه پیشی گرفتند.

حسینی تصریح کرد: شعر گفتن درباره ائمه اطهار(ع) مساوی با جهاد است و در بین شاعران سعدی بزرگوار تنها کسی بود که بیشترین واژه های شعر او درباره شب های قدر است.

وی با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شاعران در کنار اهمیت دادن به احساس شعر و تعهد خود همیشه نسبت به ظلم و اتفاقات جامعه بی تفاوت نبوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: استاد سبزواری جز کسانی هستند که همیشه در کنار انقلاب بوده بوده و در مواقع حساس وارد میدان شدند.

در این مراسم حمید سبزواری شاعر پیشکسوت گفت: خدا را شاکرم که هر سال این مراسم پربرکت تر از سال قبل برگزار می شود و امیدوارم به حق این روزهای عزیز همه ما پیرو راه امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) باشیم./ی2
برچسب ها: حسینی ، وزیر ارشاد ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار