هزاران يمني در تظاهراتي گسترده با شعار «لبيک يا علي (ع)» در شهر صنعا شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم ؛ شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار سرنگوني دولت کنوني يمن شدند و بر ادامه تحرکات خود تا تحقق يافتن اهداف انقلاب يمن تاکيد کردند.

عبدالرحمن العابد گزارشگر العالم از صنعا گزارش داد: هزاران انقلابي يمني در جمعه «لبيک يا علي» در مرکز صنعا پايتخت يمن تجمع کردند. انقلابيون يمني با تظاهرات به سمت ميدان التغيير صنعا بر سرنگوني رژيم حاکم و دولت کنوني به علت عملکرد ضعيف آن تاکيد کردند.

عبدالرحمن الکبسي فعال حقوقي يمني و از شرکت کنندگان در اين تظاهرات، حمله افراد مسلح در روز روشن به ساختمان وزارت کشور و اشغال آن و همچنين حمله اخير به وزارت دفاع يمن را نشانه شکست دولت يمن دانست.

ابراهيم العبيدي از فعالان انقلابي يمني نيز گفت: ما به خيابان آمده ايم که بر سرنگوني اين دولت تاکيد کنيم.

علي العاصمي فعال حقوقي يمني نيز گفت: هر يمني آزاده اي بايد براي بيان عقيده خود به خيابان بيايد و با بحران هايي که کشور را دچار کرده است و با حکومت وابسته به غرب مخالفت کند.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات همچنين مداخله خارجي در يمن و تلاش براي تحميل قيموميت منطقه اي و بين المللي بر اين کشور را محکوم کردند.

احمد المطهر از جوانان انقلابي يمن گفت: حمله به وزارت کشور و اشغال آن نشان دهنده وجود توطئه اي است که مزدوران آمريکا و اسرائيل و عربستان آن را مديريت مي کنند.

محمد العمدي از فعالان يمني نيز گفت: اين تظاهرات براي مخالفت با مداخله هاي خارجي از جمله مداخله آمريکا و غرب در يمن برگزار شد.

در حاشيه اين تظاهرات، تهيه طوماري با هدف جمع آوري يک ميليون امضا در مخالفت با مداخله آمريکا و عربستان در امور داخلي يمن آغاز شد. همچنين نمايشگاهي از جنايات آمريکا در مناطق مختلف جهان و توطئه هايي که اين کشور عليه کشور مقاوم سوريه تدارک ديده است برپا شد.

محمد مسعد الرداي از سازمان وحدت خواه ناصري يمن گفت: آنچه اکنون در سوريه روي مي دهد توطئه اي با هدف ضربه زدن به اين کشور است که از مقاومت حمايت کند.

برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، صنعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار