مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: اگر خبرنگاران بر اساس جهت گیری خاصی اقدام به تهیه و انعكاس خبر نمایند، قطعا دچار افول كار خبری خواهند شد.

'احسان قاضی زاده' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خبرنگار خوب باید نسبت به مسایل و رویدادهای جامعه خود حساسیت داشته و احساس مسوولیت كند.

وی حساسیت هر چه بیشتر خبرنگاران نسبت به شرایط جامعه را یكی از ویژگی های ذاتی فعالان عرصه خبری عنوان و خاطر نشان كرد: پیگیری مسایل و انتقال به موقع و درست اخبار و اطلاعات یكی از وظایف خبرنگاران است كه باید بدون جانبداری و بی طرفی كامل اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار داده و اعتماد دیگران را نسبت به خود و رسانه متبوع افزایش دهد.

قاضی زاده با اشاره به اینكه خبرنگاری باید به لحاظ حرفه ای تبدیل به یك شغل و ممر درآمد امرار معاش باشد، گفت: دانایی، آگاهی در عین عشق و علاقه به حرفه خبرنگاری باید در كنار درآمدزایی باشد تا از محل كار جدی و تلاش شاهد تعالی كار خبری باشیم.

وی تصریح كرد: البته افراد نباید صرفا برای تامین اقتصادی در این حرفه ورود كنند زیرا خبرنگاری كه شم خبری، ذوق، علاقه، تشنگی و پویایی لازم برای فعالیت در حرفه خبری را نداشته باشد قطعا در این عرصه توفیقی نخواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.