دبير تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: کشورهاي مسلماني همچون فلسطين، سوريه، لبنان، ايران با اعمال سياست‌هاي جنگ‌طلبانه غرب عليه اسلام در حال پرداخت بهاي مقابله با استکبار جهاني براي بسط و گسترش بيداري اسلامي هستند.

علي عبدي دبير تشکيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اصلي ترين دغدغه فکري غرب را پديده بيداري اسلامي دانست و اظهارداشت: اوايل سال1357 همزمان با وقوع انقلاب پرشکوه اسلامي ايران، دغدغه استکبار جهاني از انقلاب اسلامي ايران و صدور آن به ديگر کشورها بود، ولي اکنون اين دغدغه در سطح وسيعتري در دنياي اسلام تبديل به يک بحران فکري براي غرب ودشمنان اسلام شده است.


وي گفت: تحليل معادلات امروز جوامع بين المللي اگر چه براي غرب پيچيده و مبهم است ولي جوامع اسلامي به دليل آگاهي و پشتوانه‌هاي اعتقادي خود قادر به تحليل درست و صحيح از اين وقايع در سطح جهاني هستند.


اين فعال دانشجويي نقش کشورهاي مسلمان را در پديده ي بيداري اسلامي اخص و مهم دانست و بيان کرد: در شرايط کنوني فلسطين سوريه، لبنان، عراق و ساير کشورهاي مسلمان بهاي مقابله با استکبار را پرداخت مي‌کنند و  اکنون شاهد نفوذ و پيشروي حوادث انقلابي اسلامي تا قلب وهابيت و سلفي‌گري هستيم.


عبدي شرايط کنوني کشورهاي اسلامي را براي غرب در رسيدن به اهداف شوم خود بسيار پيچيده توصيف کرد و خاطرنشان کرد: در هيچ دوره اي از تاريخ ، غرب با اين‌ چنين مشکلات عديده‌اي روبرو نشده ،در حالي  که امروز شاهد بسط و گسترش بيداري اسلامي در برخي از حکومت هاي امپراطوري اسلامي هستيم.


دبير تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران پيام راهپيمايي روز قدس را براي غرب اينگونه تشريح کرد: زوال امپراطوري برخي از کشورهاي مسلمان، فروپاشي و مرگ رژيم پوشالي صهيونيستي و نشان دادن ايستادگي و گسترش پديده بيداري اسلامي به دشمنان اسلام از پيامدهاي ويژه آخرين جمعه ماه مبارک رمضان در حمايت از مسلمانان جهان است.


عبدي با بيان اينکه حضور پرشور مردم در روز قدس نماد آزادي و ايستادگي مسلمانان در دنياي امروز است، يادآور شد: استواري و استقامت هر چه بيشتر مسلماناني که به سوي قله‌هاي فتح عليه استکبار در حرکت‌اند و همچنين بهره‌گيري از ثمره بيداري اسلامي در ديگر کشورهاي مسلمان جهان از پيام‌هاي ويژه راهپيمايي روز قدس امسال است.

"انتهاي پيام"/س3

برچسب ها: رهبر ، بیانات ، قدس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار