در آیینی با حضور فرماندار فیروزكوه و مدیر كل میراث فرهنگی استان تهران، نخستین مسؤول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزكوه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن / در جلسه ای كه  صبح امروز با حضور جمعی از مسؤولان محلی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزكوه برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله 'ابراهیم اكبری' رییس اداره میراث فرهنگی شرق استان تهران، سید 'احمد حسینی' به عنوان مسؤول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزكوه معرفی شد.

گفتنی است حسینی 33 ساله كه دارای مدرك كارشناسی مدیریت صنعتی است، پیش از این پنج سال به عنوان مسؤول نظارت بر پروژه های راه سازی و راهداری شهرستان و چهار سال مسؤول امور فنی اداره راه و ترابری بوده و آخرین سمت وی معاونت اداره راه و ترابری شهرستان فیروزكوه بوده است.

وی نخستین هدف و برنامه خود را در این نهاد، احیاء میراث فرهنگی منطقه عنوان كرد و افزود: به گواهی تاریخ، فیروزكوه ریشه در دوران باستان ایران زمین دارد و از این نظر یكی از بزرگترین افتخارات ملی و فرهنگی استان است.

مسؤول اداره میراث فرهنگی فیروزكوه با اشاره به ظرفیت بسیار بالای منطقه در جهت جذب گردشگر، خاطرنشان كرد: ساماندهی مناطق تفرجگاهی و گردشگری شناخته شده شهرستان و در مرحله بعد معرفی و شناساندن سایت های شناخته نشده منطقه، از اولویت های كاری این اداره طی ایام آینده خواهند بود.

وی تصریح كرد: بحمدالله با حركتی كه در سنوات گذشته از سوی مدیریت كلان كشور در جهت گذر از اقتصاد تك محصولی و متكی به نفت به سوی تغییر ساختاری و متنوع كردن تحصیل درآمدها آغاز شده است، مقوله گردشگری از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار شده است.

حسینی با اشاره به لزوم ساماندهی منطقه توریستی- تاریخی 'تنگه واشی'، گفت: تاكنون جلسات فراوانی طی سال های گذشته از سوی مسؤولان منطقه با دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای 'جلیزجند' برگزار شده است و در نظر داریم با تعامل و همكاری بیشتر با اهالی و رویكرد واگذاری كار به بخش خصوصی، مدیریت این منطقه زیبای گردشگری را به مردم واگذار كنیم.

وی صنایع دستی را از دیگر ظرفیت های منطقه برشمرد و خاطرنشان كرد: با وجود زنان و مردان هنرمند و چیره دست در شهرستان كه در خلق آثار صنایع دستی زبانزد هستند، معرفی آثار و اینكه در قالب مشاغل خانگی منبع و ممرّ درآمدی برای آنان حاصل شود، دیگر اولویت این نهاد در ابتدای راه خواهد بود.

مسؤول اداره میراث فرهنگی فیروزكوه ابراز امیدواری كرد با اهتمام هر چه بیشتر مسؤولان به پتانسیل شهرستان در این بخش، شاهد اجرای درست و دقیق برنامه ها و در نتیجه رشد و شكوفایی گردشگری، اشتغالزایی و رفع معضل بیكاری در منطقه باشیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.