پیشگیری از پوکی استخوان نسبت به درمان ارجحیت دارد و مدیریت سلامت استخوان باید در جهت کسب زدگی سالم از کودکی تا سالمندی هدایت شود.

دکتر فریده اخلاقی متخصص زنان و مامائی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استئوپروزيس یا همان پوکی استخوان یکی از مشکلات جهانی و اصلی بهداشت همگانی است.
 
وی گفت: خطر شکستگی ناشی از استئوپروز، به توده استخوان در هنگام یائسگی و سرعت کاهش استخوان به دنبال یائسگی بستگی دارد و زنان پس از یائسگی باید از نظر عوامل خطر مرتبط با پوکی استخوان و شکستگی مورد ارزیابی قرار گیرند.
 
اخلاقی تصریح کرد: امروزه پوکی استخوان یک بیماری قابل پیشگیری است و نتیجه اجتناب ناپذیر پیری محسوب نمی شود.  مدیریت سلامت استخوان باید در راستای به حداکثر رساندن توده استخوانی و به حداقل رساندن تحلیل استخوانی صورت گیرد و دراین راستا مداخلات به سمت سبک زندگی سالم در طول سالهای تشکیل استخوان از کودکی تا نوجوانی با تاکید بر رژیم غذایی طبیعی و فعالیت فیزیکی هدایت شود.
 
این متخصص زنان و مامایی خاطر نشان کرد: پیشگیری از پوکی استخوان نسبت به درمان، ارجحیت دارد و مدیریت سلامت استخوان باید در جهت سبک زندگی سالم از کودکی تا سالمندی هدایت شود و در بیماران مبتلا به استئوپروز با توجه به شرایط وی درمان مناسب انتخاب شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار