در حال حاضر افزایش مستمری معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی منتظر ابلاغ مصوبه هیئت وزیران است و تا زمان ابلاغ این مصوبه، افزایش مستمری در کار نیست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران 32 هزار تومان مبلغی که به صورت، ماهيانه به بیش از 3 میلیون معلول و مددجوی تحت پوشش بهزیستی پرداخت می شود، مبلغی که شاید در نگاه اول مبلغ ناچیزی برای معلولان باشد، معلولانی که هزینه یک جلسه کار درمانی و مراجعه به پزشک شان بیش از این مقدار می شود.

مدیران رده بالای بهزیستی طی آخرین سخنان خود از افزایش 15 درصدی مستمری معلولان علاوه بر خدماتی که در حوزه های توانبخشی و پیشگیری و درمانی به معلولان پرداخت می شود ، خبردادند ،‌ اما انگار از افزایش 15 درصدی خبری نیست، زن 45 ساله ای که فرزندش به دلیل معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی است می گوید: فقط یک ماه مستمری فرزندم از 32 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش پیدا کرد اما مجدداً همان 32 هزار تومان به عنوان مستمری پرداخت می شود و هنوز هم خبری از پرداخت افزایش وجود ندارد.

همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص پرداخت ما به تفاوت افزایش حقوق معلولان و مددجویان بهزیستی گفت: در سال جاری میزان افزایش مستمری معلولان و مددجویان بهزیستی 15 درصد است که علاوه بر این موضوع خدمات مختلفی از جمله پیشگیری، توانبخشی و درمانی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ما به تفاوت افزایش مستمری معلولان که تا به این لحظه پرداخت نشده احتمالاً تا پایان مرداد ماه پرداخت می شود اظهار داشت: به محض ابلاغ مصوبه هیئت وزیران به سازمان بهزیستی، ما به تفاوت افزایش مستمری به حساب مددجویان واریز می شود./ل

برچسب ها: هاشمی ، مستمری ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.