رئیس حوزه هنری استان فارس از ساخت پردیس سینمایی در آینده نزدیك در این استان خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری حوزه هنری ،علیرضا پرورش رئیس حوزه هنری استان فارس، درباره فعالیت های این نهاد در زمینه فیلم كوتاه، انیمیشن و مستند گفت: به تازگی مجموعه كلیپ انیمیشن «رنگین كمان» را در 18 قسمت موزیكال تولید كرده ایم كه برای عرضه آنها با صدا و سیما و شهرداری به توافق رسیده ایم.

وی افزود: از سال گذشته كارگاه های فیلم تجربی از ایده تا اجرا را برگزار كرده ایم كه اعضای آن هر كدام بعد از گذراندن این دوره فیلمنامه هایی را ارائه دادند و در نهایت چهار اثر منتخب با حمایت حوزه هنری ساخته شد و متقاضی شركت در جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» خواهند بود.

پرورش ادامه داد: ساخت چند مستند را به تازگی به اتمام رسانده ایم كه دو مستند پرتره و چهار مستند با موضوع فرهنگی و آداب و رسوم استان فارس و حسینه های شیراز هستند.

وی افزود: با انجمن سینمای جوان فارس تعامل داریم و در برگزاری كارگاه های تخصصی و جشنواره های داخلی آنها مشاركت می‌كنیم. در بحث تولیدات انجمن سینمای جوان طی تفاهم نامه ای آثار منتخب آنها را در تولید موردحمایت حوزه هنری قرار می‌گیرد.

پرورش در پایان گفت: در بحث بازسازی و ساخت سالن های سینمایی،سینما سعدی شیراز در دست تعمیر و بازسازی است و طی رایزنی و مذاكراتی كه با استانداری، اداره ارشاد و شهرداری داشته ایم قرار است سینما ایران و سینما فلسطین كه در مجاورت یكدیگر قرار دارند به یك پردیس سینمایی تبدیل شود. اعتبارات با مشاركت این نهادها و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری تامین خواهد شد./م
برچسب ها: پردیس ، سینما ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار