بزرگترین بیمارستان تخصصی سوختگی خاورمیانه به دستگاه گسترش دهنده سطح پوست مجهز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این که بیمارستان قطب الدین شیرازی با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال به دستگاه Meek(میک) با قابلیت گسترش دهی پوست به 9 برابر در جراحی های پیوند مجهز شد ، گفت : تا کنون بیماران با سوختگی بالای 40 تا 50 درصد به دلیل عدم تامین پوست با خطر عفونت و مرگ مواجه می شدند .
دکترسید ابوالفضل هاشمی افزود : با استفاده ازاین دستگاه در مراکز سوانح و سوختگی می توان پوست مورد نظر جراح را بزرگتر کرد بدون اینکه ازکیفیت و کمیت سلول های پوست کاسته شود .
در سوختگی های با درصد بالا، استفاده از این دستگاه موجب می شود ، پوست کمتری مورد نیاز باشد و شانس پیوند (
Graft) نیزبالاتر می رود ،ضمن اینکه زیبایی پوست نیز تغییری نخواهد کرد.
با استفاده از این روش درسوختگی های با درصد بالا که مشکل کمبود پوست بیمار برای پوشاندن قسمت های سوخته جدی است ، می توان پوست های برداشته شده از بیمار را تا 9 برابر افزایش سطح داده و بر روی قسمت هایی که در اثرسوختگی ، فاقد پوست هستند، بعد از تراشیدن پوست سوخته، پیوند زد .
وی گفت : با انجام این روش که نتایج بسیار خوبی تاکنون داشته است تا حد قابل توجهی مشکل کمبود پوست برطرف شده اما کماکان برای سوختگی های با درصد بسیار بالا علاوه بر این روش ، نیاز به پوست جسد ، امری جدی است .
از هموطنان تقاضا می شود که در مورد اهدای پوست بیماران فوت شده برای نجات بیماران که رنج بی شماری را تحمل می کنند و درخطر جدی مرگ هستند ، توجه جدی داشته باشند زیرا این بیماران نیاز زیادی به این گونه نیک اندیشی ها دارند.
در حال حاضر بیمارستان قطب الدین شیراز با 70 تخت تخصصی سوختگی ، بزرگترین بیمارستان تخصصی سوختگی در خاورمیانه است./س 

برچسب ها: تجهیز ، سوختگی ، گسترش ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.