عضو کميسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: افزايش جرايم مطبوعاتي اعتماد عمومي را در جامعه كاهش مي‌دهد و مردم نسبت به دنبال كردن اخبار جرايد رغبتي نخواهند داشت.

علي جليليان در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اين مطلب كه جرايم مطبوعاتي فضاي اطلاع رساني را آلوده مي‌كنند اظهار داشت: مردم جامعه از مطبوعات و رسانه ها انتظار شفاف سازي دارند و نبايد فضاي مطبوعات با تهمت و افتراء آلوده شود.

اين حقوقدان ادامه داد: شيوع بي توجهي به قوانين در مطبوعات پديده اي است كه اين روزها دامن گير رسانه ها و مطبوعات شده است.

جليليان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چه اقدامات پيشگيرانه اي در زمينه جلوگيري از وقوع جرايم مطبوعاتي بايد انجام شود تصريح کرد: در ابتدا بايد قلمرو جرايم مطبوعاتي را کاهش و هر عملي را جرم تلقي نکنيم که اگر اين روش را دنبال کنيم بسياري از جرايم مطبوعاتي منتفي خواهد شد.

وي تصريح كرد: جرايم مطبوعاتي شامل افتراء و اهانت از طريق مطبوعات درباره افراد وابسته به دولت است و در صورت بروزچنين تخلفاتي قانون با آمتخلفين برخورد خواهد كرد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: افزايش جرايم مطبوعاتي اعتماد عمومي را در جامعه كاهش مي‌دهد و مردم نسبت به دنبال كردن اخبار جرايد رغبتي نخواهند داشت.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: جرایم ، مطبوعات ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار