رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بی‌توجهی‌های مزمن به کشاورزی سبب شده تا این بخش که یکی از ارکان اصلی اقتصاد منطقه است با چالش مواجه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل حسین پیرموذن امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی استان اردبیل افزود: اما متاسفانه توجه کافی به بخش کشاورزی نشده و در نتیجه امروز شاهدیم که کشاورزان در تمام مراحل فرایند تولید اعم از کاشت، داشت، برداشت، فروش و صادرات محصولات با مشکلات عمده‌ای مواجه هستند.

وی با اشاره به فعالیت موفقیت‌آمیز کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق اردبیل گفت: کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل برای کاستن مشکلات این بخش و ترسیم افقی روشن برای کشاورزی استان به صورت جدی وارد عمل شده به طوری که اتاق ایران، کمیسیون کشاورزی اردبیل را به عنوان الگو برای فعالیت کمیسیون‌های سایر اتاق‌های کشور قرار داده است و طرح‌ها و برنامه‌های اتاق اردبیل در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای بخش کشاورزی در سطح کشور قابل اتکاست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان تولیدات کشاورزی اردبیل نیز در این نشست گزارشی از وضعیت صادرات و تولیدات محصولات کشاورزی استان ارائه داد.

رسول رضائیان گفت: اخذ عوارض و مالیات از محصولات کشاورزی، ممنوعیت صادرات برای تنظیم بازار‌های داخلی، از دست رفتن بازارهای هدف به علت نبود سیاست ثابت دولت در صادرات محصولات کشاورزی، نبود سیاست های تشویقی برای حمایت از تولیدات و صادرات، عدم اجرای درست قانون و مصوبات، پرداخت نشدن جوایز صادراتی، نبود امکانات لازم برای حمل و نقل و نگهداری محصولات کشاورزی، نبود حمایت‌های لازم برای توسعه بخش کشاورزی، عدم حمایت سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات، نبود صنایع تبدیلی و بالا بودن هزینه حمل و نقل از جمله مشکلات فعالان بخش کشاورزی و اتحادیه صادر‌کنندگان تولیدات کشاورزی استان اردبیل است./س 

برچسب ها: اردبیل ، کم ، توجهی ، به ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.