پينگ پنگ بازان چيني با كسب شش مدال طلا و نقره در رقابت هاي المپيك 2012 لندن و كسب مجموع 47 مدال در كل پيكارهاي تنيس روي ميز المپيك توانستند ركورد دار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران ، در رقابت هاي المپيك 2012 لندن ، تنيس روي ميز هفتمين دوره حضور خود در المپيك را تجربه كرد.

ورزشكاران چين دررقابت هاي لندن با كسب 4 مدال طلا و 2 مدال نقره شش مدال را به 41 مدال خود كه در مجموع شش المپيك پيشين به دست آورده بودند اضافه كردند.

آنها با ركورد 24 طلا ، 15 نقره و 8 مدال برنز بهترين عملكرد را در ميان ساير پينگ پنگ بازان داشته اند.

كره جنوبي با كسب يك مدال در المپيك 2012 در مجموع با 18 مدال در جايگاه دوم كسب مدال قرار دارد.

حاصل عملكرد كره اي ها 3 طلا ، 3 نقره و يك مدال برنز بوده است و آلمان بهترين كشور اروپايي در تقسيم بندي مدال ها است.

آلماني ها با كسب 2 مدال برنز در آوردگاه لندن ، صاحب 5 مدال شدند كه در ميان كشورهاي اروپايي اين تعداد مدال در تنيس روي ميز بي سابقه است.

سنگاپوري  هم در المپيك 2012 در بخش زنان دو مدال برنز به دست آوردند تا با كمك بانوان خود در مجموع هفت المپيك صاحب 3 مدال شوند.

براساس اين گزارش تا كنون 12 كشور در رقابت هاي تنيس روي ميز درمجموع هفت دوره صاحب مدال شده اند كه سوئد و كره شمالي با سه مدال ، چين تايپه ، يوگوسلاوي سابقه و فرانسه با 2 مدال و هنگ كنگ و دانمارك هر كدام با يك مدال مدال آوران المپيك هستند ژاپن در المپيك 2012 با كسب مدال نقره در بخش تيي زنان به جمع مدال آوران المپيك پيوست./با

برچسب ها: المپیک ، مدال ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار