روز قدس از محورهای اتحاد میان مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت : امام راحل (ره) علاوه بر خدای تعالی، رسول اکرم و قبله و بسیاری از احکام و موارد مشترک بین مسلمانان، جمعه آخر ماه رمضان را نیز بر اساس برائت و بیزاری مشترک از اسرائیل به عنوان روز قدس نام نهادند تا در این روز مسلمانان برای ایستادگی و غلبه بر اسرائیل شعار دهند.

آیت اایمانی افزود : امسال به دلیل بیداری اسلامی و توطئه‌هایی که در منطقه جریان دارد برای خط اسلام راستین بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه شیراز گفت: سوریه تاوان دفاع از فلسطین را می دهد زیرا زمانیکه هیچکدام از کشورهای همسایه اجازه ارسال آب و دارو به فلسطین و غزه را نمی دادند سوریه با تمام وجود به یاری مردم بی دفاع حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: امروز برای شکستن این مقاومت در کشور سوریه محور غربی، عربی شکل گرفته و از سال 2011 تاکنون می خواهند با استفاده از تمام قدرت خود، حکومت سوریه را تغییر دهند.

وی افزود: چنانچه این فشارها به برخی از کشورهای منطقه و حتی کشور های غربی طی این سالها وارد شده بود به طور حتم آن کشور با شکست مواجه می شد اما در سوریه ملت با حمایت ارتش ایستادگی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دشمنان طی سال های اخیر برای شکستن این مقاومت در جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و سوریه بوده که خوشبختانه در تمامی این مراحل شکست خورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: نباید فراموش کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با حضور مسلمانان از بند رها شده برخی از کشور های دیگر جهان که توانسته اند طی سال گذشته دست استکبار را از کشور خود جدا کنند برگزار خواهد شد.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان با استفاده از تحریم های اقتصادی تلاش بر تغییر تفکر ملت ایران دارند یادآور شد: دشمنان اسلام طی سالیان گذشته راه های مختلفی را برای ضربه شدن به انقلاب امتحان کرده اند که در تمامی این مباحث شکست را پذیرا شدند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: تحریم های امروز نیز تنها به این دلیل است که ملت ایران از مقاومت بر علیه استکبار دست بردارند، در حالیکه خود ملت ایران می دانند دوستی با دشمنان هیچگونه منفعتی برای ملت ندارد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید به گونه‌ای باشد که راه نفوذ دشمن بسته شود نه اینکه پس از افتادن اتفاق برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در تعریف اقتصاد مقاومتی می‌گویند باید طوری اقتصاد برنامه‌ریزی شود که نیازی به دور زدن تحریم نباشد و با تکیه بر تولید داخلی و اتکا حداقلی به نفت خام راه نفوذ از قبل بسته شود.
برچسب ها: نماز ، جمعه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.