آلودگی و مسمومیت های غذایی از علل بروز بیماری گاستریت در مبتلایان است.

یك فوق تخصص كبد و بیماری های گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان گفت: گاستریت به نوعی التهاب معده گفته می شود كه علل های گوناگونی موجب بروز این بیماری در مبتلایان می شود.

نظریان افزود:گاستریت یك اصلاح آزمایشگاهی است كه براثرعلل های ناشی از هلیكو باكتری پیلوری،واكنش های خود ایمنی و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بروز می كند.

وی ادامه داد:عفونت هلیكوباكتر پیلوری نیز كه مسئول بیشترین موارد التهاب طولانی مدت مخاط معدی و زخم های گوارشی ، سرطانهای معدی و التهاب های مزمن و تحلیل برنده مخاط و غدد معدی بوده منجر به عدم ترشح اسید معده و از دست دهی فاكتور داخلی می شود كه از علل تاثیر گذار در بروزاین بیماری است.

این فوق تخصص كبد و بیماری های گوارش با اشاره به اینكه علائم بیماری گاستریت شبیه زخم و ورم معده در مبتلایان است تصریح کرد: گاستریت می تواند خود را به صورت علایم گوناگونی از قبیل تهوع،استفراغ،ضعف و بیحالی،بی اشتهایی، گرسنگی های بیش از حد، خونریزی و درد در ناحیه معده بروز كند.

نظریان اظهار كرد: افرادی كه تحت درمان بیماری گاستریت هستند باید از دریافت غذاهایی مانند فرآورده های لبنی، گوشت قرمز، برخی شیرینی ها كه سبب تشدید علایم می شوند خودداری كنند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع متخصصان مربوطه دریافت رژیم غذایی كامل و مصرف فیبر غذایی كافی از سبزی ها و میوه ها را در كاهش تشدید بیماری موثر می دانند./س

برچسب ها: مسمومیت ، غذایی ، گاستریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.