افزایش مقاومت دندانها به سلامت دندان كمك مي كند كه از راههاي همچون استفاده از فلوراید تراپی مي توان استفاده كرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، ژیلا نریمانی،‌کارشناس بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی ایلام ضمن بیان این مطلب گفت: فیشور سیلانت مربوط به دندانهای 6 و 7 یعنی دندانهای آسیای اول و دوم داﺋمی در کودکان 6 تا 12 سال است.

ژیلا نریمانی در ادامه افزود: دندانهای آسیای داﺋمی در سطح جونده دارای یکسری شیارهای عمیق هستند که باعث گیر مواد غذایی در این شیارها می شود و زمینه را برای پوسیدگی مساعد می کند لذا با عمل فیشور سیلانت شیارها مسدود می شوند.

وي تصريح کرد: حذف پلاک میکروبی که مهمترین عامل ایجاد پوسیدگی و بیماری های لثه ای است از سطح دندانها بوسیله مسواک زدن و نخ دندان می باشد. همچنين مسواک کردن بهتر است بعد از وعده های غذایی باشد که ابتدا نخ دندان استفاده شود و سپس مسواک زده شود.

کارشناس بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان ایلام ابراز داشت: سعي كنيم از دندانها در برخي از موارد به جای قیچی و درباز کن استفاده نكنيم چرا كه بيشترين خسارات را به دندان ها وارد مي كند و سعی كنيم چیزهای سفت و سخت هم با دندان نشكنيم تا ميزان مقاومت دندان هايمان پايين نيايد.

نریمانی يادآوري كرد: با انجام معاینات دوره ای و مرتب و مراجعه هر 6ماه یکبار به دندان پزشک، سلامت دندان ها را تضمين كنيم و از پوسیدگی آنان جلوگيري كرده و همینطور از راهنمایی های دندان پزشک جهت داشتن دندان های سالم استفاده کنيم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.