به علت کاهش شدید آب سد استقلال میناب ، چاههای اضطراری این دشت وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سرپرست امور منابع آب شهرستان میناب گفت: در پی کاهش بارندگیها در سال آبی جاری و تاثیر خسکسالیها هزار لیتر در ثانیه آب از سد استقلال میناب به بندرعباس منتقل می شود که باید هزار و 500 لیتر در ثانیه باشد.

زارعی افزود: بهره برداری از 15 حلقه چاه اضطراری موجود در بستررودخانه میناب برای تامین 500 لیتر کمبود آب بندرعباس آغاز شده است.

او گفت: به علت کمبود بارندگی از سال 89 تاکنون و کاهش آب سد استقلال میناب ، آب مورد نیاز کشاورزان و صیفی کاران مینابی قطع و میزان 700 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز آنان از طریق شرکت میناب رود تامین می شود.

در سالهای اخیر برای تامین آب باغداران شهرستان میناب 58 حلقه چاه در میناب حفر شد که هزار و 200 لیتر آب در ثانیه از آن برداشت می شود.

هم اکنون سد استقلال میناب ظرفیت ذخیره 80 میلیون متر مکعب آب را در دریاچه خود دارد که 38 میلیون متر مکعب آن قابل برداشت است اما به علت لایروبی نکردن و نامشخص بودن لجن موجود در کف دریاچه میزان باقی مانده ذخیره آب این سد در حد حدس و گمان است.

زارعی گفت: برای اندازه گیری لجن موجود در کف دریاچه به دستگاه هیدروگرافی نیاز است که در روزهای آینده بر اساس قرار داد منعقد شده و با یک شرکت تشخیص آن آغاز می شود./س

برچسب ها: سد ، استقلال ، میناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.