سفیر ایران در عمان اعلام کرد اتهران به دلیل "برخوردهای نامناسب و ضدحقوق بشری" مقامات قضایی آمریکا با شهرزاد میرقلی‌خان، شهروند ایرانی آزادشده از یک زندان در آمریکا، به مراجع حقوقی و قضایی بین‌المللی شکایت کرده و خواهان پرداخت غرامت از سوی واشنگتن شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شهرزاد میرقلی‌خان هفته گذشته آزاد شد و به عمان رفت.

"حسین نوش‌آبادی" سفیر ایران در عمان گفته است که خانم میرقلی‌خان "بنا بر اتهامات واهی و بی‌اساس" زندانی شده و در "بدترین شرایط تحت بازجویی و شکنجه‌های روحی" بوده است.
 
سفیر ایران در عمان گفت: دولت آمریکا در خصوص آزادی خانم میرقلی‌خان هیچ منتی بر جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان نمی‌تواند داشته باشد، زیرا وی مدت محکومیت غیرقانونی خود را تا روز آخر در زندان گذراند و با اتمام دوران محکومیت، از زندان و کشور آمریکا خارج شد.
 
نوش‌آبادی گفت که چون مقامات عمان پیگیر انتقال این شهروند ایران از آمریکا بودند، در حال حاضر خانم میرقلی‌خان در عمان به سر می‌برد، ولی در چند روز آینده راهی ایران خواهد شد.
 
این دیپلمات ایرانی همچنین اظهار امیدواری کرد که دو نفر دیگر از شهروندان ایران آزاد شوند.  او گفت که این دو نفر در آمریکا و انگليس زندانی هستند.

میرقلی‌خان در سال ۲۰۰۷ میلادی بازداشت شده بود.
 
یک مقام آمریکایی هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت که خانم میرقلی‌خان پس از گذراندن دوره محکومیتش از زندان آزاد شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار