رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مهمترین مشكلات اقتصادی استان سمنان را سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، بدهی معوق واحدها به بانك ها، نداشتن شناخت كامل سرمایه گذار و همكاری نكردن بانك ها دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'رسول منصوری' در نشست بررسی تفاهم نامه همكاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان با سازمان بسیج مهندسین گفت: 40 درصد از واحدهای تولیدی از 110 واحد قطعه سازی در استان سمنان نیازمند سرمایه در گردش هستند كه برای حل این مساله و مشكل قطعه سازان اعتباری تا یك ماه آینده تخصیص می یابد.

وی افزود: در حال حاضر یك هزارو 100 كارت بازرگانی در استان سمنان وجود دارد كه یك چهارم آن فعال هستند و عمده مشكل آنها نبود تعامل با سیستم بانكی است و در سیستم بانكی این استان تعامل بین مدیر بانك و بخش های دیگر آن وجود ندارد و مدیر عامل بانك قول همكاری و مساعدت می دهد ولی در سیستم بانكی مسائل به گونه ای دیگر مطرح می شود.

وی در ادامه گفت: ایران نمی تواند برای الگوی اقتصادی خود از دیگر كشورها تقلید كند بلكه باید متناسب با ساختار خود الگویی را مطرح نماید و اقتصاد ایران باید اقتصادی باشد كه در آن توجهات اسلامی مدنظر باشد.

منصوری با اشاره به صدور مجوز بهره برداری یك هزار و 700 واحد و نزدیك به دو هزار جواز تاسیس گفت: در مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل كاستی وجود ندارد و برای سرمایه گذاری در این استان استقبال خوبی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: دوران جنگ را طی كرده ایم و هم اكنون نیازمند یك مدیریت با تفكر بسیجی هستیم كه این زمان را با سلامت طی كنیم و آن را مدیریت نماییم.

رئیس جهاد كشاورزی استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از عملكرد این سازمان ارائه كرد و گفت: 95 درصد آب موجود در استان از آبهای زیرزمینی تامین می شود كه باید سطح زیر كشت در این استان نیز با توجه به این امر مهم به سمت تولیدات باغی هدایت نمائیم.

'سیدمجید موسوی' در مورد تعیین الگوی كشت استان سمنان، ترویج گیاهان دارویی، راه اندازی صندوق های حمایت از كشاورزی و ... مطالبی بیان كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.