معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور گفت: پیش نویس ساختار تشكیلاتی این سازمان با چهار معاونت تهیه و پس از بررسی و تغییرات جدید در معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی به معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری ارسال شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ خسرو شهباز' در سمنان افزود: بر اساس قانون خدمات كشوری، سازمان جنگل ها موظف است در ساختار تشكیلاتی خود اصلاحاتی را داشته باشد و بر این اساس استقرار چهار معاونت شامل برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، معاونت آبخیزداری، مراتع و بیابان، معاونت حفاظت و اموراراضی و معاونت امور جنگل پیش بینی شده است.

وی گفت: در ماده 29 قانون خدمات كشوری تاكید شده در ساختار تشكیلاتی دستگاه های دولتی باید بازنگری صورت بگیرد و در سازمان جنگل ها هم فرآیند اصلاح و بهبود ساختار تشكیلاتی درمقیاس كوچكتر در حال انجام است.

وی افزود: سازمان جنگل ها با توجه به گستردگی فعالیت ها پیشنهاد چهار معاونت را داده است كه باید به تایید هیات دولت برسد كه انتظار داریم با پیگیری های صورت گرفته امسال این كار انجام شود.

شهبازی با اشاره به وظایف این سازمان و اینكه سازمان مذكور باید از سازمانهای حاكمیتی كشور محسوب شود گفت: پیشنهاد در بحث حاكمیتی بودن فعالیت های سازمان جنگل ها 85 درصد بوده اما آنچه وزارتخانه پذیرفته 74 درصد حاكمیتی و 26 درصد تصدی گری است.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور با تاكید بر اینكه این امر در حال پیگیری است گفت: اگر درصد حاكمیتی فعالیت های سازمان ارتقاء پیدا كند، به ازای خروج و یا بازنشستگی یك نفر نیرو، یك نفر جایگزین داریم اما در صورت تصدیگری به ازای خروج سه نفر یك نفر جذب می شود و آنچه الان متاسفانه دارد اتفاق می افتد حالت تصدی گری آن است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.