انسان‌هاي مجازي مي‌توانند از طريق صفحه كامپيوتر با روانشناسان در ارتباط باشند و به آموزش آنها كمك كنند.

 به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، تحقيقات جديد انجمن روان‌شناسي آمريكا از يك فن‌آوري جديد خبر مي‌دهد كه منجر به ايجاد انسان‌هاي مجازي شده است كه مي‌توانند از طريق كامپيوتر با درمانگران و روان‌شناسان تعامل داشته باشند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه انسان‌هاي مجازي مي‌توانند علائم بيماران مبتلا به اختلالات رواني را تقليد كنند و با داشتن قابليت‌هاي ارتباطي بالا به طور مصنوعي و هوشمند قادر به انجام گفت و گو با انسان‌هاي واقعي نيز هستند.

نتايج ديگر اين مطالعه مي‌افزايد كه دانشمندان اميدوارند با استفاده از اين تكنولوژي بتوانند يك آموزش ماژول جامع كامپيوتري را در يك كتابخانه متنوع از بيماران مجازي با تشخيص‌هاي متعدد براي استفاده مربيان و كارآموزان روان‌پزشكي و روان‌شناسي ايجاد كنند و تأثيرات قابل توجهي در آموزش باليني آنها داشته باشند.

به گفته محققان اين برنامه به خصوص براي پزشكان تازه كار بسيار مفيد است زيرا آنها مي‌توانند قبل از تعامل با بيماران واقعي در معرض انواع شرايط باليني در يك محيط امن، بي‌خطر و مؤثر قرار گيرند و در هر زمان و در هر جا تنها با استفاده از يك كامپيوتر به آنها دسترسي داشته باشند. /ح
برچسب ها: مجازی ، روانشناس ، آموزش ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار