سرپرست دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی گفت: هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت فرصتی برای مشاوره‌های قرآنی، آموزشی و پژوهشی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، یوسف امینی در نشستی خبری در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت در بخش بین‌الملل 15 نفر محقق و مترجم از کشورهای لبنان، سوریه، ترکیه‌، روسیه، افغانستان، فلسطین، قرقیزستان و مصر برای تبادل فرهنگی حضور دارند.

سرپرست دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی افزود: با توجه به توصیه پیامبر اسلام که فرمودند قرآن و عترت دو جز جدا نشدنی از هم هستند جایگاه‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند ‌در حوزه مهدویت حضور فعال دارند و با ارائه فعالیت‌ها و پاسخ به شبهات به راهنمایی باز دید کنندگان می‌پردازند.

امینی تصریح کرد: بخش نهج‌البلاغه با حضور بنیاد نهج‌البلاغه از بخش‌های پر رنگ نمایشگاه امسال است.

وی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات،مجمع اهل بیت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگر بخش‌های نمایشگاه امسال است.

امینی خاطرنشان کرد: در بخش عکس نمایشگاه برای نخستین‌بار عکس‌هایی از حضور معنوی مردم در لیالی قدر در حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشته می‌شود و همین طور بخش مسابقه عکس تلفن همراه را داریم.

سرپرست دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که قرائت و تلاوت و حفظ قرآن کریم را مقدمه تدبر می‌دانند بر همین اساس بحث تدبر مورد توجه نمایشگاه امسال بوده و از کتاب تدبر جز 30 قرآن کریم اثر حجت‌الاسلام الهی‌زاده رونمایی می‌شود.

وی افزود: در بخش هنرهای نمایشی با حضور هنرمندان استان هرشب با موضوع قرآن و عترت نمایش‌های خیابانی برگزار می‌شود.

امینی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال از خادمان، فعالان و برگزیدگان قرآن کریم در بخش‌های آموزش ،حفظ و تلاوت و هنرهای قرآنی تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش دانشگاهی دانشگاه‌های استان‌، جهاد دانشگاهی، خبرگزاری ایکنا و حضور مستقیم کارگزاری‌های قرآن و عترت دانشگاه که به صورت مستقل فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان بهار قرآن است در نمایشگاه امسال محفل انس با قرآن کریم هر شب در محوطه عمومی نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف از طریق موسسات و نهادها و سازمان‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند در غرفه‌ها و سالن‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خراسان رضوی در ارتباط با رونمایی‌های نمایشگاه امسال اظهار کرد: از کتاب تدبر ، تابلوهای حجاب و عفاف، تابلو هنری بسم الله الرحمن الرحیم اثر خانم حیاتی رونمایی می‌شود./س  


برچسب ها: سرپرست ، هماهنگی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.